Carrie

- Stephen King



Carrie Whiteová je studentkou chamberlainského gymnázia. Žije jen se svou matkou - fanatickou křesťankou, která ji doma krutě týrá.


17. srpna 1966 byly Carrie tři roky a poprvé se u ní projevily telekinetické schopnosti. Dokázala, aby se především na jejich dům spustil kamenný déšť.

Příběh se odehrává v roce 1979, Carrie je nešťastná, nehezká holka, které se spolužáci smějí, zároveň má strach ze své matky.
 Po incidentu, který se odehrál ve školních sprchách se u naštvané a ukřivděné Carrie znovu objeví telekinetické schopnosti, které se rozhodne využít ke kruté pomstě.


Nadešel čas uštědřit jim lekci.    Hystericky se zahihňala.   Všechny dveře se s prásknutím zavřely pod vlivem její soustředěné síly. Panty automatického zavírání se utrhly. Slyšela, jak někteří vykřikli, a znělo jí to jako báječná hudba. Ucítila, jak se tlačí na dveře ve snaze je otevřít. Byli uvězněni. Byli v její moci. Několik světel se rozbilo a zhaslo. Někde se oslnivě zablesklo, na podlaze jiskřil kabel a vedle něj se v křečovitém tanci zmítala Rhonda. Nabíraná sukně na ní náhle vzplála...


King dokázal už ve své prvotině, že je mistr, umí totiž báječně popsat postavy a jejich charaktery. Úryvky z novin a rozhovory, kterými je kniha protkaná dávají čtenáři pocit, že se příběh doopravdy stal, což se mi velice líbilo a kniha mne naprosto pohltila.


Co mi trochu rušilo čtení bylo, že myšlenky postav byly psány v závorce, v průběhu vět. Nejednou se mi stalo, že jsem se musela vracet zpět a větu si přečíst znovu, již bez závorek.
 Také byla škoda, že se čtenář mohl velice brzy dovtípit, jak to všechno nakonec nejspíš dopadne.

I tak se mi příběh Carrie velice líbil, řadím jej mezi své oblíbené knihy a s radostí uděluji plný počet.






2 komentáře:

  1. Super! I když Kinga nečtu, tak tuto řadím na seznam knih, které si musím pořídit :-)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Kinga miluju, a Carrie při své tloušťce znamená jedno fajn pozdní odpoledne :-)

      Vymazat