Žena z kajuty č. 10 | Ruth Ware

Jak mohlo dojít k vraždě,
když nikde není tělo?

Jak může někdo být podezřelý,
když nedošlo ke zločinu?

Jak mohla žena z kajuty č. 10 zmizet,
když ji v kajutě nikdo neviděl?

Neexistuje zločin bez oběti...


Laura Blacklocková trpí úzkostmi, které léčí antidepresivy a k tomu se také ráda napije. Pracuje jako novinářka, která píše do cestovatelských časopisů a jejím cílem je hlavně povýšení.

Když se jednoho rána probudí, má pocit, že je něco špatně. Moc si nepamatuje, jak se dostala do postele a kocovina ji obtěžuje. Najednou zjistí, že není ve svém bytě sama. Když se pokusí vyjít z ložnice, tak ji překvapí zloděj, který ji vtlačí zpátky do ložnice a pomalu pokračuje ve své činnosti. Lo je z celé situace v naprostém šoku a tak čeká zabarikádovaná v relativním bezpečí ložnice, až nezvaný host odejde z jejího bytu.

Z tohoto traumatizujícího zážitku si odnesla nejen bouli v obličeji, ale také hluboký šrám na duši. Bojí se, aby se zloděj nevrátil a tak prchá do bezpečí. Útočiště najde v prázdném bytě svého přítele Judy, který je aktuálně na služební cestě.

Lo také čeká náročná plavba v Polární záři, soukromé jachtě, která má vyplout na luxusní plavbu po severských fjordech. Díky tomu, že její šéfová nastoupila na mateřskou dovolenou, tak napsání článku o panenské plavbě Polární záře dostala za úkol právě Lo. Za žádnou cenu se této plavby nehodlá vzdát, vždyť díky ní může navázat nové kontakty a posunout se zase někam dál.

Polární záře je poměrně malá loď, ve které je deset kajut, lázně, sauna, nebo vířivka je však samozřejmostí. Celá loď je luxusně zařízená a hosté si zde mají připadat jako doma. Lo je ubytována v kajutě č. 9, kde se cítí, narozdíl od zbytku lodi, v bezpečí.

Krátce po vyplutí ji však probudí křik a když se pořádně probudí, tak zjistí, že na skle, která odděluje terasu kajuty 9 a 10 je velká krvavá šmouha. Zároveň se nemůže zbavit pocitu, že v moři viděla potápějící se osobu. Okamžitě proto informuje členy posádky o tom, co zahlédla.

Nikdo jí ale nevěří a myslí si, že to, co viděla je kombinací alkoholu spolu s jejími prášky a přepadením u ní v bytě. Vždyť v kajutě číslo 10 není nikdo ubytován! Lo se však s tímto vysvětlením nehodlá smířit, neboť si je jistá tím, co viděla, vždyť se ženou z kajuty číslo 10 mluvila, dokonce si od ní půjčila řasenku.
Jenomže já jsem fakt něco slyšela. Něco, co mi zrychlilo tep na dvě stě úderů za minutu, takže jsem se vzbudila s dlaněmi zvlhlými potem a přesvědčení, že kdesi velmi blízko je jiná žena v opravdu vážných nesnázích. Věděla jsem, jaké to je, být ženou v nesnázích - v jedné vteřině si uvědomit jak neuvěřitelně křehké je pouto se životem, i to, že hranice bezpečnosti je vlastně tenká jako papír.
A ať si Nilsson říká cokoli, tak kde tedy ta dívka je, pokud se jí nic nestalo? Výkřik, krev - ano, tohle jsem si mohla vyfantazírovat. Ale tu dívku, tu jsem si rozhodně z prstu nevycucala. A těžko se mohla jen tak vypařit, kdyby jí k tomu někdo nepomohl.
Loď sice pluje dál, jakoby se nic nestalo, Lo se však nehodlá jen tak vzdát a tak rozjíždí pátrání po neznámé dívce...


Nakladatelství Leda přišlo s novinkou, která zajisté nalákala nemalou část čtenářů, kteří se s velkým očekáváním vrhli na čtení této krásky. Je Žena z kajuty č. 10 opravdu tak skvělá, jak nám slibuje? 

Obálka této knihy je doslova úchvatná. Už jen samotný papírový přebal, který je na omak opravdu klasicky papírový, je velice příjemný. Samotný vzhled je pak úžasný. Pohled z okénka kajuty na rozbouřené moře a kapky vody, které přes něj stékají. Nejen, že samotná stékající voda působí opravdově, ale ona "opravdová" je. Když přes obálku přejedeme prsty, tak opravdu ucítíme každou kapičku. Opravdu tleskám, jelikož grafické provedení je více než úžasné.

Kniha je rozdělena na osm částí a dohromady čítá 37 kapitol. V závěru knihy nechybí ani autorčino poděkování.

Poslední dobou se nám rozmohl trend, kdy se stává téměř pravidlem, že je hlavní hrdinka v knize závislá na alkoholu a nikdo jí pak nevěří a proto se vydává pátrat na vlastní pěst. V tomto konkrétním případě se jedná o mix alkoholu a tablet. A pro mě pomalu začínají být tyto hrdinky poněkud okoukané.

Tato kniha byla mým prvním setkáním s autorkou a musím říct, že Ruth Ware píše opravdu skvěle a čtivě. Příběh má spád a nudí číst dál a dál. Díky fontu, který je v knize použitý se čte opravdu rychle a snadno.

V první třetině knihy se seznámíme s Lo, s jejím životem i s onou nešťastnou událostí, kdy byla vykradena. V tuto chvíli si o ní utvoříme nějaký obrázek, který se však může v průběhu čtení změnit. Když Lo nastoupí na luxusní plavbu a stane se svědkem oné události, tak začne působit jako silná žena, která chce stůj co stůj vypátrat, co se vlastně ve vedlejší kajutě odehrálo.

Napětí v knize se pomalu zvyšuje a podezřelý je opravdu každý. Do příběhu jsou také vsazeny konverzace z internetových fór, které stávající napětí ještě stupňují a zároveň vyvolávají další a další otázky.

Výletní loď, která pluje po oceánu, nikde nikdo a v případě ohrožení není kam uniknout. Myslím si, že autorka nemohla vymyslet lepší místo. Bezmoc hlavní hrdinky při představě, že pluje s vrahem je naprosto nepředstavitelná. Její klaustrofobie, spousta malých a stísněných prostor a vlny, které si pohrávají s lodí. Ano, myslím si, že tato kniha rozhodně stojí za přečtení. 

I když byl začátek malinko vleklý, tak se rozhodně jedná o knihu, která vás bude bavit. Napínavý příběh, spousta otazníků, jedna loď a mnoho podezřelých. Co víc si přát? 


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství LEDA.
Knihu si můžete zakoupit zde.


Název: Žena z kajuty č. 10
Autor: Ruth Ware
Překlad: Věra Klásková 
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 368


12 komentářů:

  1. Pěkná recenze.;-) Já jsem se rozhodla tuhle knihu vynechat, protože mi právě "lezou na nervy" hrdinky utápějící se v alkoholu. Měla jsem už problém s Dívkou ve vlaku, a to byla první, se kterou jsem se setkala.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :-) No ze "zajímavých" alkoholiček se pro mě pomalu stávají "otravnými" alkoholičkami, je to stále dokola, bohužel, jinak je však kniha dobrá :-)

      Vymazat
  2. Skvělá recenze Jani!
    Kniha vypadá vskutku zajímavě, já zas tolik těhlech knih nečtu, tak by mi možná nemuselo vadit ani to, že se hrdinka utápí v alkoholu, jak sama zmiňuješ. Ale nevím jestli do knihy jít. Možná počkám na nějaké další ohlasy. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě mrkni i na další recenze :-) Za sebe můžu říct, že jsem byla spokojená ;-)

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Já se právě chystám na předchozí knihu od této autorky a když mě chytne určitě se pustím i do této :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Všude kolem černý les mám taky v plánu vyzkoušet, tak uvidíme, jaká kniha bude :-)

      Vymazat
  4. Hezky napsáno :-) já už tu svou mám taky sepsanou, dnes snad publikuji, už mi chybí jen přidat fotky, ale celkem souhlasím, líbila se mi...ale. Taky jsem nehodnotila plným počtem. A fotku máš moc pěknou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně k tobě taky mrknu, jsem celkem zvědavá, jak moc se ti kniha líbila :-)

      Vymazat
  5. Knížka je lákavá, tak myslím, že se k ní taky jednou dostanu :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat