Noční lovec | Chris Carter

Sleduje.
Čeká.
Zabíjí.


Detektiv Hunter řeší se svým parťákem další případ. Tentokrát se jedná o opravdu zvláštní případ, kdy pachatel své oběti zašívá nejen ústa, ale také pohlavní orgány.

Při pitvě vyjde najevo, že vrah svou oběť nejen zašil, ale také do ní vložil neznámý předmět. Když se v pitevně pokusí onen předmět vytáhnout, tak se stane neštěstí. Obrovský výbuch zničí veškeré důkazy, které mohl tým vyšetřovatelů na mrtvém těle nalézt, zároveň však umírá nejen samotný doktor, ale také jeho asistent.

Všichni jsou zdrceni a o to více se do případu zakousnou.  Další oběť na sebe nenechá dlouho čekat a tak je všem jasné, že nešlo pouze o jakýsi akt pomsty, ale že se zde objevil sériový vrah.
"Vím, že jsi fantastická muzikantka. Svoje housle Lorenzo Guadagnini miluješ ze všeho nejvíc. Žiješ ve střešní nástavbě v Západním Hollywoodu. Jsi alergická na buráky. Tvůj nejmilejší skladatel je Čajkovskij a hrozně ráda řídíš ten svůj kabriolet Mustang, rudý jako oheň."
Odmlčel se. "A zítra v jednu hodinu jdeš s otcem na oběd do Mastro's Steak House v Beverly Hills. Tvá oblíbená barva je růžová, přesně jako ten župan, co máš teď na sobě, a zrovna sis chtěla otevřít láhev bílého vína."
Katia ztuhla.
"Tak co, jak horlivý jsem fanoušek, Katio?"
Pachatel si nevybírá jen náhodné oběti, ale všechny ženy jsou si velmi podobné nejen věkově, ale také vzhledově. Jejich vzhled však není jedinou věcí, která je spojuje, všechny zavražděné ženy jsou navíc výtvarnice, nebo hudebnice.

Hunterův tým však není jediný, kdo po šíleném vrahovi pátrá. Na scéně se objeví i soukromá vyšetřovatelka Whitney Meyersová, kterou si najal klient díky podezřelému zmizení jeho dcery, která však oficiálně jako zmizelá není hlášena. 
Meyersová se při svém pátrání setká s Hunterem a oba se nakonec rozhodnou spojit své síly a společně po neznámém vrahovi pátrat. Čas běží a další ženy jsou v ohrožení.


Miluji Chrise Cartera a jeho knihy. A to myslím smrtelně vážně. Díky tomu, jak moc mě jeho knihy baví, se snažím si je šetřit, neboť by mi bylo líto, kdybych je přečetla v podstatě všechny najednou. Proto jsem po krátké pauzičce sáhla po další knize z pera tohoto úžasného autora. 

Obálka této knihy je opět temná, jako samotný příběh a perfektně k němu sedí. 

V úvodu knihy je pak autorovo poděkování a poté následuje 115 kapitol, které jsou opravdu kraťoučké. Už jen díky krátkým kapitolám se jedná o čtení, které vás k sobě připoutá a nepustí, dokud nedočtete až do samotného konce.

Jelikož čtu knihy v pořadí, v jakém vyšly, tak Noční lovec byl mou třetí knihou z pera Chrise Cartera a musím říct, že mě autor opět přesvědčil, že je mistrem ve svém oboru.

V knize nejsou žádné hluché pasáže, při kterých by se čtenář měl vůbec šanci nudit. Akce střídá reakci a čtenář tak vyšetřuje spolu s týmem a snaží se všemu přijít na kloub. Šokující vraždy, při kterých je ženám zašíváno pohlavní ústrojí spolu s ústy ve vás probouzí pocity při kterých jste zhnusení a šokovaní, ale přesto jednoduše musíte číst dál a dál. 

Mám pocit, že je Chris Carter knihu od knihy lepším spisovatelem. Musím říct, že jsem velice ráda, že Garcia se konečně stal správným parťákem a ne jen přihlížejícím a věčně nechápavým kolegou. Také Hunter je konečně vykreslený více lidštěji a nepůsobí jako vyšetřovatel bez veškerých emocí. Pevně doufám, že budou naši hlavní hrdinové v dalších knihách vyhlížet opět trochu více jako smrtelníci. Rozhodně se mi pak zdají více sympatičtější než když působí jako superhrdinové.

Co se týče kapitol, tak nejen, že jsou krátké a většinou končí v tom "nejlepším", kdy si prostě řeknete, že si přečtete ještě jednu a z "ještě jednu" se vyklube dalších dvacet, ale napětí v knize zvyšují i kapitoly, které jsou psané z pohledu samotného vraha a také jeho obětí.

Závěr knihy je přímo nabušený a já sama jsem měla srdce až v krku. Napětí by se dalo krájet a stránky jsem otáčela se zběsilou rychlostí. Po dočtení knihy jsem měla nutkání okamžitě sáhnout po další knize ze série, nicméně jsem se překonala a kniha na mě stále čeká. 

Rozhodně doporučuji. Pokud snesete popisy brutálnějších vražd a autora ještě neznáte, tak jej vyzkoušejte, troufám si tvrdit, že se z vás stane další fanoušek, který bude netrpělivě vyhlížet další díl z této bombastické série.


Nejlevnější cenu knihy Noční lovec seženete na portále Srovname.cz


Název: Noční lovec
Série: Robert Hunter (3. díl)
Autor: Chris Carter
Překlad: Jana Pacnerová
Nakladatelství: BB art
Počet stran: 328



10 komentářů:

  1. Viděla jsem je v LK, ale ještě jsem od něj nic nečetla. No měla bych to napravit :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, pokud ti nevadí drsnější popisy brutálních vražd, tak do něj běž, věřím, že rozhodně nebudeš zklamaná :-)

      Vymazat
  2. Jsem velkým fanouškem Chrise Cartera .Jeho knihy se čtou jedním dechem a jsou prostě úžasené. Určitě všem doporučuji . A Jani chápu , že jsi se do Chrise a jeho knih zamilovala .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se ti, Leni, nedivím, že jsi jeho velkým fanouškem :-))

      Vymazat
  3. Autora som ešte nečítala ale ja detektívky veľmi nemusím pretože potom neviem zaspať. Ale aspoň mám dobrý tip pre zákazníkov a mamku. Tá miluje dobré detektívky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně doporučuju, Ali :-) Je to syrové a je to skvělé :-)

      Vymazat
  4. Carter mě nadchl prvním dílem, bohužel se mi snad druhý a třetí? Nepodařilo sehnat, takže se do těchto dalších zatím nehrnu..:/ Asi bych si je radši přečetla v kuse no, ále možná se na to vyprdnu a využiju, dokud jsou v LK. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aktuálně by snad měl být problém pouze s Popravčím, což je druhý díl. Vím, že nešly sehnat ještě dva díly, ale jeden vyšel v dotisku minulý měsíc a druhý tento, takže aktuálně nejspíš jen ten popravčí, no..

      Vymazat
  5. Skvělá recenze! O knize jsem kupodivu doteď neslyšela, ale opravdu mě nadchla. Děkuji za tip!
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za málo, Carter je aktuálně jeden z oblíbených spisovatelů :-)

      Vymazat