Stříbrná labuť | Amo Jones

„Nazdar, Madison. Ty nás možná neznáš,
ale my známe tebe. Chceme si zahrát hru.
A poslouchej, co se stane, pokud prohraješ…“


Madison Montgomeryová je sedmnáctiletá dívka z bohaté rodiny, jejíž pověst není nic moc. Právě se přestěhovala ke svému otci a pevně doufala, že může v nové škole, Akademii Riverside, začít s čistým štítem. Bohužel tomu tak není a už při představení se novým spolužákům se o ní šeptá.

Její matka totiž spáchala sebevraždu hned poté, co zastřelila milenku svého manžela Madisoninou brokovnicí.

Jelikož se Madison spíše samotářka, tak ani neočekává, že by si s novými spolužáky mohla vybudovat nějaké vztahy. O to více ji překvapí Tatum, dívka, která prohlásí, že se z nich stanou nejlepší přítelkyně.
Později se k nim přidá i Tillie, dívka, která sice nechodí do stejné školy a není ve stejné společenské vrstvě, avšak je stejně praštěná, jako Madison s Tatum. 

Kousnu ho do dlaně, i když vím, že mi to nepomůže, protože ji chrání kožená rukavice, jenže se odmítám vzdát bez boje. Zasměje se a vytáhne mě ven. V plicích mi dojde dech. Kluk mě pustí a já dopadnu zády na štěrk. Vlasy mi spadnou do tváře a znovu se ke mně přiblíží tmavé ruce. Strach způsobí, že moje tělo jede na autopilota. Vykopnu nohou a rozháním se rukama kolem sebe. Nepadnu bez boje, to zatraceně ne.
„Co to sakra děláte?“ zařvu na ně.
Někdo mi podebere nohy a snadno si mě přehodí přes rameno.

A doma? O tom raději nemluvit. Do teď byla jedináčkem, ovšem její otec se podruhé oženil a Madison se ze dne na den dovídá, že má nevlastního bráchu. Nate se k ní od začátku chová vcelku mile, nicméně Madison pořádně neví, co je vlastně zač. Otec ji před ním varoval a co je ještě zvláštnější, Nate je členem zajímavé partičky, která je známá jako Elitní klub králů. Je to právě jejich vůdce Bishop Hayes, který je pro Madison ze všech nejzajímavější, drsný týpek, který v ní vzbudí zájem jak o celý klub, tak o něj samotného.


Když jsem si všimla, že nakladatelství Baronet vydává další sérii, která by mohla být stejně podmanivá, jako série Krev za krev, do které jsem se úplně zamilovala, tak jsem neváhala a začala přemýšlet, že zkusím i Stříbrnou labuť.
Vlastně jsem ani dlouho nepřemýšlela, po přečtení anotace jsem měla jasno a do knihy se pustila.

Obálka této knihy je fantastická, temná, ale zároveň jemná. Chtěla bych říct, že přesně vystihuje příběh v knize, ale ten opravdu jemný není. I když má něco velice společného s obálkou. Je stejně podmanivý zevnitř i zvenku.

V knize na nás pak čeká 30 kapitol, které jsou, co se velikosti týče, opravdu různě dlouhé, avšak velice čtivé, za to vám ručím. V závěru nechybí autorčino poděkování.

Příběh sledujeme z pohledu Madison, ale objeví se zde také kapitoly z knihy, kterou našla v knihovně. Z knihy bez názvu, avšak s velice šokujícím obsahem, díky kterému jí některé věci později dojdou...

Hned v úvodu knihy mě malinko zarazilo varování, že kniha není vhodná pro čtenáře mladší osmnácti let. V průběhu čtení jsem však pochopila proč. Kniha je plná nejen lží a podvodů, ale také násilí a brutálního sexu.

Celá kniha je peprným dílem a nad chováním hlavních hrdinů vám bude zůstávat rozum stát. "Co to sakra je?" bude asi vaše nejčastější otázka. Na jednu stranu tady máme Madison, dívku z bohaté rodiny, která si zažila svoje poté, co její máma zavraždila otcovu milenku a poté ukončila svůj život. Dívku, která v životě pořádně nepoznala význam slova přátelství. 
Nyní je nadšená, nejen z toho, že žije s tátou a jeho novou ženou, ale také ze svého nevlastního bratra, který se k ní chová mile. Zároveň je to přitažlivý mladík, kterému slovo věrnost moc neříká.
Madison je ráda, že začíná nový život a že mohou být Tatum s Tillií jejími nejlepšími kamarádkami.

Na straně druhé zde máme Elitní klub králů. Jakýsi spolek, ve kterém je desítka drsných hochů, kteří ve škole vládnou. Motají se kolem nich dívky, které je obdivují a celý jejich klub je zahalen tajemstvím a různými šeptandami.
Tito pánové si neberou s ničím a nikým servítky a mají své zásady, kterých se drží. Jejich vůdcem je právě Bishop, klučina, který je drsný a tajemný. Právě on je hlavním magnetem na holky, nejen díky své tajemnosti, ale také díky svému vzhledu. Vždyť přeci krásní a drsní kluci holky přitahují.
Ovšem Bishop není svou povahou pouze jakýmsi strašákem, Bishop je ten největší zmetek z celého klubu.  

„Ale?“ pobídnu ho, protože… Ani nevím proč. Jsem holka s ženskými partiemi fungujícími naplno a Bishop je svůdnější než hřích, jinou výmluvu nemám.
„Ale tohle nemůže nikdy vyjít a já nevím, co s tím kurva udělat. Nejsem zvyklej na to, že nedostanu, co chci.“
„To jsem si všimla.“
Uchechtne se a přejede mi prstem po tváři. „K čertu, kotě, nemáš ani nejmenší tušení, jak šíleně se kvůli tobě cítím.“ Úsměv mu opadne a čelist ztuhne. „Jenže nemůžeme.“
„Proč?“ zašeptám a zadívám se na jeho ústa. „Proč se to nemůže stát?“
„To je na tom to nejhorší,“ odpoví. „Ani ti nemůžu říct proč.“

Autorka si mě svým stylem vyprávění naprosto získala a já jsem neměla možnost knihu ani pořádně odložit. Byla to nepřetržitá jízda, která ve mně vzbuzovala mnoho otázek na které mi však dávala jen velice málo odpovědí. Autorka většinou něco nakousla, nebo naznačila, aby pak od daného tématu upustila a začala se věnovat něčemu jinému. Jistě, chápu, že si připravovala půdu pro další díly, ovšem myslím si, že těch náznaků bylo na jednu knihu příliš.

Co se týče hlavních hrdinů, tak zde jsem si nedokázala nikoho příliš oblíbit. Nate a jeho sexuální narážky na svou nevlastní sestru, spolu s jeho sexuálními aférami, Bishop se svou zvráceností a nebo Madison, která se v mnoha situacích jevila naivně až hloupě a u které jsem si říkala, že snad někde ztratila hrdost, mi k srdci až tak nepřirostli. Přesto ve mně kniha vyvolala mnoho rozličných pocitů, díky nímž jsem ji nedokázala odložit a hltala jsem každé písmenko.

V průběhu čtení jsem nechápala, proč je Madison terčem Elitního klubu králů. Proč jí ubližují, aby ji vzápětí chránili. Přála jsem si, aby byla Madison silnější a nenechala s sebou tak manipulovat, aby jí nebylo jedno, jak s ní Bishop zachází.

Pevně doufám, že s dalším dílem přijdou další odpovědi na mé otázky. Rozhodně se těším na červen, kdy vychází Polámaná loutka, protože je to návykové, je to čtivé a já jsem nejspíš přečetla knihu, která se pro mě stane drogou.


Za zaslání recenzní e-knihy mnohokrát děkuji internetovému e-knihkupectví Palmknihy.cz
Zde si také můžete e-knihu Stříbrná labuť zakoupit.


Název: Stříbrná labuť
Série: Elitní klub králů (1. díl)
Autor: Amo Jones
Překlad: Renata Heitelová
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 288

2 komentáře:

  1. Já jsem knihu přelouskla za jeden den ,autorka to napsala ,takovým čtivým způsobem a hlavně ,vždy nakousla nějakou věc a nechala ji pro čtenáře otevřenou.Takže kde mám další díl ? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím :-) Hlavně je super, že nakladatelství ty díly vydává v krátkém čase po sobě :-)

      Vymazat