Valentýnské prokletí | Jodi McAlisterová

Nečekejte zamilovanou romanci.
Z tohoto příběhu vás bude mrazit!


Perla Linfordová se narodila na Valentýna, pro některé svátek zamilovaných, pro jiné den jako každý jiný. V podstatě by na tom nebylo nic zvláštního, kdyby další ze spolužáků neměli stejné datum narození.

Celkem jsou ve škole čtyři a každý z těch čtyř dokáže dělat poněkud zvláštní věci. Když po jednom z nich začnou jít velice podivné bytosti, Perla se rozhodne, že musí zjistit proč.

Jinak je Perla normální holka, která však není úplně typickým teenagerem. Žije se svými staršími sourozenci Edou a Mírou, kteří ji vychovávají a opatrují ji jako oko v hlavě.

Když se na jednom mejdanu, pořádaném v opuštěných stájích zjeví nádherný černý kůň, začne na tom být něco divného. Později se začne pohřešovat spolužačka Marie, a všude se začnou zjevovat vrány a černé kočky.

Všichni jsou jakoby úplně ztuhlí, jen Marie popojde na světlo. Kůň přestane tancovat, zastaví se a vyčkává. Jsem v šoku, že na ni nikdo nekřičí, aby zůstala stát, že to může být nebezpečné. Sakra, jsem v šoku, že na ni já nekřičím, aby zůstala stát, že to může být nebezpečné. Všechno je v tu chvíli úplně nehybné a dokonalé, takže jakékoliv vyrušení by působilo skoro jako zločin.
Marie napřáhne ruku. Kůň k ní nakloní nozdry. Marie se jich chce dotknout a –
A aby toho nebylo málo, tak se Perla musí smířit s tím, že bude teď spoustu času trávit s Finnem, týpkem, kterého nemá zrovna dvakrát v lásce. 
Všude černá zvířata a podivná zmizení přátel dávají Perle opravdu zabrat. Nakonec je to právě Finn, kdo se jí bude snažit pomoct přijít věcem na kloub.


Kniha mě nalákala na první pohled. Po přečtení anotace jsem si říkala, že by se mohlo jednat o fajn YA jednohubku. Byla jsem s touto knihou spokojená? To se vám pokusím přiblížit v následujících řádcích.

Jako první se podíváme na obálku, ta se nakladatelství totiž opravdu vyvedla. Ponuré barvy, v pozadí letící ptáci, v popředí růže.. Myslím si, že se k příběhu báječně hodí, ba co více, dokonce se mi zdá lepší, jak příběh samotný.

V knize pak nalezneme 19 kapitol, u kterých nejsou použity názvy. Kapitoly nejsou moc dlouhé, zdály se mi "tak akorát."

Na knihu jsem se opravdu těšila a když jsem začala číst, tak jsem si myslela, že kniha bude zajímavou jednohubkou, po které budu potřebovat další díl.
Opak byl ale pravdou, a mě kniha bohužel až tak nenadchla, kolikrát znuděně koukala do textu a říkala jsem si, že jsem na tento žánr už asi doopravdy stará.

Do knihy jsem měla poměrně problém se začíst, nějak jsem nechápala souvislosti a první polovina mi přišla opravdu těžce nezáživná. Hlavní hrdinka byla v podstatě typický negativní teenager, kterého všechno pořádně štve a který po nocích slintá nad svou tajnou láskou.
Celkově se mi zdálo, ze se hlavní postavy vůbec nevyvíjejí, což je velká škoda, jelikož prostoru zde bylo opravdu mnoho.

Styl psaní by možná nebyl až tak zlý, ale přesto mě doslova vytáčelo užívání citoslovcí, které si jednoduše zapamatujete a pak už je vidíte i tam kde nejsou. Jako příklad bych uvedla nádherné citoslovce "grrr," kterým se nejspíš chtěla kniha přiblížit mladším čtenářům. Nicméně na mě užívání citoslovce "grrr" ve větách působilo zhruba stejně, jako červený hadr na býka.

Chápu, že vzhledem k tomu, že se jedná o první díl série, tak autorka nemůže odkrýt všechny karty a spíše si připravit půdu na pokračování. Nicméně zde se opravdu větší polovinu nedělo téměř nic. Myslím si, že akční třetina knihy, bohužel nezachrání zbytek knihy.

Já jsem s knihou bohužel spokojená nebyla, i když jsem si to tak trochu přála. Mrzí mě, že autorka nevyužila potenciál, který kniha rozhodně měla. Troufám si tvrdit, že pro "nás" starší už kniha není, ať už svou jednoduchostí nebo daným tématem. Dovedu si však představit, že by mohla bavit mladé do šestnácti let.
Pro mě tato série po první knize bohužel skončila.



Název: Valentýnské prokletí
Série: Valentýnské prokletí (1. díl)
Autor: Jodi McAlisterová
Překlad: Michaela Graeberová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 344



6 komentářů:

  1. Pro mě oddychovka a jsem docela zvědavá na další díl.Myslím si ,že cílová skupina , pro kterou je tato kniha napsaná by mohla být velice spokojená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, taky si myslím, že děcka to bude bavit :) Nicméně já už další díl vynechám.

      Vymazat
  2. Povedená recenze :) Kniha mě taky docela zaujala, ale chtěla jsem ji zkusit nejprve z knihovny. Zatím se u nás však neobjevila, tak si na ni počkám. No, to grr by mě asi taky vytáčelo, působí to jako kniha pro mladší čtenáře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Za sebe určitě doporučuji vyzkoušet knihu půjčenou. Rozhodně bych knihu doporučila spíše děckám kolem patnácti let :-)

      Vymazat
  3. Mně tahle kniha zaujala obálkou i anotací, pro sebe si YA dělím ještě na to "pro maldší" a "pro starší" :-D A tuhle jsem siprávě zařadila do škatulky "pro mladší" a díky tomu po ní ještě nesáhla, ale furt mě docela láká, na druhou stranu ty citoslovce by mi asi lezly krkem... Tak si počkám třeba někdy na slevy :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě právě zaujala, ta obálka je prostě bomba! :-) Určitě sis ji zařadila správně, je to spíš pro mladší, no :-) Pokud tě hodně láká, tak doporučuju vyzkoušet třeba z knihovny, koupit si ji pak můžeš vždycky :-)

      Vymazat