RECENZE: Snít znovu | Mona Kasten

Ztratili víru ve štěstí - 
spolu však znovu začínají snít


Když se Jude Livingstonové v Los Angeles zhroutí sny, utíká za svým bratrem do Woodshillu, kde se chce znovu postavit na vlastní nohy. Jenže netuší, že jedním ze spolubydlících v bratrově domě je i její bývalý přítel Blake, kterému zlomila srdce. 

Blake jí hned na začátku dává jasně najevo, že mezi nimi už nikdy nemůže nic být. A ačkoli se toho Jude snaží držet, situace se začíná dost komplikovat…

Nesnášela jsem zimu a vše, co s ní souviselo: chladné počasí, sníh, deset vrstev oblečení, šály a čepice, které elektrizují vlasy. Kdyby bylo po mém, mohlo by být celý rok léto. Čím teplejší počasí, tím jsem byla šťastnější.
Proto jsem teď taky byla hodně, hodně nešťastná.
Na konci ledna bylo ve Woodshillu ve státě Oregon všechno pod sněhem. Takže kromě toho, že jsem už tak nemohla zimu vystát, jsem se navíc musela z malého autobusového nádraží vláčet s cestovní taškou, batohem a kufrem pěšky přes půlku města.
Vyzvedávat tě nebudu, Jude, prohlásil můj pitomej brácha. 
U mě jsi za deset minut.
Za 10 minut - dovolte, abych se zasmála. Už přes půl hodiny jsem se prodírala hnědou břečkou. Boty jsem měla durch, ruce a uši mi mrzly a mobil tvrdil, že do cíle zbývá ještě přes deset minut.

Další román úspěšné autorky Mony Kasten, kterou si oblíbily čtenářky nejen v Německu. Ke známým postavám a příběhům z Woodshillu se v tomto díle připojuje odvážná a talentovaná herečka Jude.


Už je to nějakou dobu, co jsem zaregistrovala knihy Mony Kasten, nejen díky zajímavým obálkám, ale také díky ohlasům, které sklízely. 
Díky knižní štafetě jsem se ke knize dostala a tak se pojďme podívat, jak se mi líbila. 

Obálka knihy, jak už jsem psala, je vážně úžasná a moc se mi líbí. 
Byly to právě obálky, které jako první zaujaly mou pozornost a myslím, že se opravdu povedly.

Uvnitř knihy se pak ukrývá celkem 38 kapitol, které vám doslova utečou pod rukama. 

Jelikož jsem žádný z předchozích dílů nečetla, tak jsem se nejprve pídila po tom, jestli to může být problém. 
Naštěstí to problém nebyl a tak jsem se mohla naplno ponořit do tohoto romantického příběhu.
Jedná se tedy o závěrečný díl celé série.

Autorka píše opravdu neskutečně čtivě a stránky doslova utíkají pod rukama. Rozhodně jsem nečekala, že budu až tak mile překvapená jejím stylem. Díky tomu jsem knihu přečetla za pár dní a to jen proto, že jsem neměla moc času.

Hlavní hrdinové jsou Jude, která se po průšvihu v L.A. vrací k bratrovi, u kterého bude bydlet. Jejím plánem pro nejbližší měsíce je sehnat si práci, trochu zapustit kořeny a začít normálně žít. To se jí však moc nedaří a tak ji čeká spousta překážek, které bude muset ještě překonat.

Blake je bývalým přítelem Jude, který taky žije v domácnosti s jejím bratrem. Teď má bohužel po operaci nohy a tak se musí snažit, aby se co nejdříve dostal zase do formy. Je pro něj docela demotivující, že celá rekonvalescence trvá tak dlouho. Hlavně vůbec netušil, že se jejich novým spolubydlícím stane Jude, která mu zlomila srdce.

Autorka bohužel nestvořila pár, se kterým bych nějak souzněla nebo se do něj dokázala vcítit. Jude byla sice plná plánů, jak se usadí a začne pracovat, nicméně se chovala docela dětinsky a byla na můj vkus až moc negativní, což po nějaké době působí docela otravně.

To samé i Blake. Místo toho, aby se věnoval svému zdraví a makal na sobě, tak byl zlý, kopal kolem sebe a domýšlel si věci, zpravidla ty špatné, aby mohl být zase zapšklý. 

Na to, že se jednalo o knihu o mladých lidech, kteří měli sice své problémy, které se jim mohly zdát důležité, já jsem měla pocit, že se zde řeší spousta malicherností a hlavní hrdinové se na svůj věk rozhodně nechovají. 

Autorce také strašně dlouho trvalo, než naše dva protagonisty konečně "dostrkala" k něčemu, co čtenář tři čtvrtě knihy očekává a ono to stále nepřichází. 
Myslím, že by knize rozhodně prospělo nějaké důkladnější seškrtání, aby byla svižnější a ne táhlá jako med.

Přitom je to opravdu škoda, neboť příběh je čtivý. Ale čtení jsem si nedokázala naplno užít. Vadily mi neustálé nářky a obviňování a místo toho, abych se ponořila do příběhu, který bych si dokázala představit jako něco, čeho jsem součástí, jsem dostala pouze příběh, jehož jsem byla čtenářem. 
A to je velká škoda. 

Co však můžu určitě pochválit byl vztah mezi Jude a jejím bratrem Ezrou. Autorka zde stvořila sourozeneckou dvojici, která se na sebe může vždy spolehnout. Ať už se bude jednat o nějakou banalitu nebo vážný problém. 

Celkově se mi kniha v podstatě líbila, ale další díly si asi nepřečtu, pokud si ke mně nenajdou cestu samy. 


Knihu jsem četla v rámci knižní štafety a za zaslání děkuji eshopu Knihy Dobrovský
kde si knihu Snít znovu můžete zakoupit.





Název: Snít znovu
Série: Začít znovu (5. díl)
Autor: Mona Kasten
Překlad: Lucie Frolíková
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 436
Rok vydání: 2021


2 komentáře:

  1. Zajímavá recenze. Díky ní se o to víc těším, až si knihu přečtu a udělám si svůj názor. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že sis čtení užila, i s poznámkami :-D Budu muset podrobněji prozkoumat :)

      Vymazat