RECENZE: Jeho banán | Penelope Bloom

Bláznivý román plný sarkasmu 
a dvojsmyslů


Můj nový šéf má rád pravidla. Jedno z nich si ale nikdo netroufne porušit... Nesmí se mu sahat na banán. Jako vážně. 

Tenhle chlápek je závislej na draslíku nebo co. Jasně, že jsem si na něj sáhla. Jestli to chcete rozebírat do detailu, ve skutečnosti jsem si ho i strčila do pusy. A co je ještě horší? Sežvýkala jsem ho… a polkla. 


Byl to tak malebně nádherný den, až se mi z toho málem dělalo špatně. Ptáci cvrlikali a tráva na golfovém hřišti byla zelená a dokonale zastřižená. Jezero lemovala umělá skalka, kde hnízdily kachny, které občas strčily hlavu pod vodu, aby sluply šťavnatý kousek toho, co už tak kachny obvykle jedí. Bylo dokonce i krásné počasí.
Vylezl jsem z golfového vozítka a podíval se na svého caddyho. K mému velkému překvapení na sobě měla dokonce i tu čapku, o které jsem řekl, ať si nasadí. „Pětku železo, prosím.“
Nataša se zatvářila, jako by mě tou holí raději praštila přes hlavu, než aby mi ji podala. „A kterápak je to, pane?“ otázala se sarkasticky.
„Ta, co má na sobě pětku. Žádný div, že vás neplatím.“
Vysunula hůl z obalu a kráčela ke mně s planoucím pohledem. Snažil jsem si nevšímat, jak se jí boky vlní v těch chlapeckých khaki kalhotách, co měla na sobě, nebo toho, jak na ní splývalo černé tričko a naskýtalo provokativní výhled na rýhu mezi jejími ňadry.

Já vím. Pěkně zlobivá holka. A pak jsem ho uviděla. Možná byste tomu nevěřili, ale když se člověk dusí něčím banánem, neudělá to na jeho majitele zrovna ten nejlepší první dojem.


Tato kniha mne zaujala už na první pohled, a to nejen díky jejímu názvu, ale také díky kladným ohlasům, které jsem na ni zaznamenala.

Obálka knihy je jedním slovem úžasná. V jednoduchosti je krása a tady to platí dvojnásob. I tak obyčejná obálka s jedním banánem na přebalu může na první pohled zaujmout a přitáhnout pozornost.

Kniha obsahuje celkem 20 kapitol, včetně dvou epilogů. Samotné kapitoly jsou střídavě psány z pohledu Bruce a z pohledu Nataši. 

Kapitola je vždy řádně označena, navíc se střídají pravidelně, takže nehrozí, že by se čtenář(ka) neorientoval(a) ve vypravěči.

Vzhledem k  tomu, že je léto, tak je fajn občas si odpočinout i u nějaké odlehčenější knihy. A právě takovou knihou je i Jeho banán
Jedná se o čtení, které bude ubíhat opravdu rychlým tempem, ono taky, když chcete příběh vměstnat do necelých 260 stran, tak vám ani nic jiného nezbývá.

Zapomeňte na nějaké dlouhé chození kolem sebe a vrkání na x stranách bez vidiny nějakého kloudného konce. Všechno frčí stejnou rychlostí, jako sportovní vůz na dálnici. 
Díky tomu není čas přemýšlet nad tím, že autorka něco natáhla nebo neuskutečnila. Prostě tady na tyto přešlapy není místo.

Mezi hlavními hrdiny to jiskřilo od prvních stran. Vtipné situace plné úsměvných nedorozumění, žertovných dialogů a hlavně laškovných dvojsmyslů na sebe nenechají dlouho čekat a jsou protkány celou knihou.
Díky tomu se opravdu dobře pobavíte, zasmějete a odreagujete. Alespoň v případě, že se nebojíte peprnějšího humoru a sexuálních narážek. 

V opačném případě věřím, že by vás kniha moc neoslovila a mohli byste si při čtení knihy připadat trochu nepatřičně. Asi bych knihu babičce nepůjčila, pokud se nejedná o babču, která je i ve svých letech veselá kopa, která se nebojí sexuálních narážek a nebude se červenat při dvojsmyslných dialozích.

Co mne docela překvapilo, byla hlavní hrdinka, která dle jejích slov, neměla moc sexuálních zkušeností a byla spíše zdrženlivá. Když však došlo na věc, tak byla doslova sexuální bohyní, která strčí do kapsy kdejakou konkurentku. 
Jako na jednu stranu, proč ne, ovšem asi bych si spíš dovedla představit, že ji šéf něčemu s radostí přiučí, než aby v ložnici koukal jak puk, jak jeho nezkušená milenka válí. Alespoň trošku se mohla autorka inspirovat v normálním životě.

Ale i tak se mi kniha líbila a splnila všechno, co splnit měla. Ano, nejedná se o klasickou erotickou literaturu a už vůbec ne o nějaké hluboké čtení. 
Proč si však jednou za čas nedopřát něco, u čeho se pobavíte, odreagujete a pořádně vyčistíte hlavu?

Rozhodně hodlám v sérii pokračovat, jen je mi líto, že Její třešničky nestihnou vyjít ještě toto léto.


Za zaslání recenzní e-knihy mnohokrát děkuji internetovému e-knihkupectví Palmknihy,
kde si e-knihu Jeho banán můžete zakoupit.




Název: Jeho banán
Série: Objekty touhy (1. díl)
Autor: Penelope Bloom
Překlad: Miroslava Kopicová
Edice: Kontrast
Nakladatelství: Dobrovský s.r.o.
Počet stran: 256
Rok vydání: 2020
Vydání první

2 komentáře:

  1. Moc pěkně napsané. :) Mě kniha také zaujala na první pohled a přestože nejde o nějak hodnotné čtení, na léto je ideální. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Právě, taková fajn humorná oddychovka, i když ne pro každého.

      Vymazat