RECENZE: Malé sladké lži | Caz Fearová

Samozřejmě že mám svá podezření.
Hodně spekuluju, především po bílém víně.
Ale když na to přijde, vlastně nevím nic.
Což se ale nedá říct o mém otci.


Cat Kinsellová je mladou ženou pracující u oddělení vražd. Kdysi bývala tatínkova holčička, dnes si však s sebou nese nejedno bolavé tajemství.

Tím tajemstvím je vzpomínka na to, jak její otec flirtoval s mladičkou Maryanne ze sousedství, která poté beze stopy zmizela. Byl to její otec, kdo se mladičké Maryanne zbavil? 
Přesně takové myšlenky se Cat honily hlavou celé dětství.

Tenkrát o prázdninách táta lhal. Jednalo se o velkou a hnusnou lež. Ten druh, o kterém dospělí vždycky tvrdí, že byste nikdy neměli říkat.
Ten druh lži, který vás bude vždycky pronásledovat.
Jen jediná osoba věděla, že se jedná o lež, ale osmileté děti se nepočítají, nemám pravdu? Osmileté děti jsou příliš zaneprázdněné svými samolepkami, sladkostmi, Pokémony a skupinou Spice Girls, než aby vůbec měly sebemenší ponětí, co se opravdu děje.
Táta o těch prázdninách udělal hodně chyb, ale jeho největší chybou bylo, že předpokládal, že být osmiletý se rovná být hloupý.
Protože já vím, že o Maryanne Doyleové lhal.

Nyní, o osmnáct let později Cat pracuje na vyšetřování vraždy Alice, ženy. která byla nalezena poblíž otcova baru. A právě tento případ spustí  kolotoč pochybností, které Cat ovlivní nejen při vyšetřování, ale také ve vztazích s rodinou. Může mít Catinn otec něco společného s Alicinou smrtí?


Nakladatelství Cosmopolis tento rok vydalo první díl z nové detektivní série, s mladou vyšetřovatelkou v hlavní roli. Spousta z vás má knihu již přečtenou a tak spolu alespoň můžeme prodiskutovat, jak jsme byli spokojení.

Obálka se opravdu nakladatelství vyvedla. Opálené sirky na přední straně jsou jednoduchým, ale zároveň velmi efektivním prvkem a přiznám se, že jsem měla často pocit. že se mi povedlo si knihu někde ušpinit.

Kniha disponuje celkem třiceti dvěma kapitolami, které jsou vždy označeny číslicí. Hlavní hrdinka se ve vzpomínkách se vrací zpátky do minulosti, konkrétně do května a  června roku 1998.

Malé sladké lži jsou bezesporu knihou, která zní více než lákavě. Cat, nyní vyšetřovatelka u policie, má pošramocený vztah se svým otcem díky svým podezřením z dětství, které si v sobě úspěšně pěstovala i v dospělosti.
Přesto však kniha není až takovým trhákem v jaký jsem doufala.

Nevím, jestli jsem měla problém se stylem, jakým byla kniha napsána nebo se mi zdálo, že jí chybí šťáva, ale nějak nám to spolu moc neklapalo.
Celé vyprávění bylo docela rozvleklé a nedokázalo si mě, jakožto čtenáře, získat natolik, abych se do čtení pořádně ponořila a užívala si příběh, jako takový.

Postavy, které se v knize vyskytovaly byly vykresleny ploše a k žádné jsem si nedokázala vytvořit alespoň nějaký vztah. 
Hlavní hrdinka na tom byla s "vdechnutím" nějakého života o fous lépe, ale byla popsána jako tvrdá žena, která si rozhodně nikoho nepřipustí k tělu. To co jí však zásadně ovlivnilo nejen osobní život, ale také ten pracovní, byly jisté křivdy a domněnky z dětství.
Vlastně nic převratného, dalo by se říct. 
V poslední době je každé detektivce hlavní postava vyšetřovatelky popsána úplně stejně - kamenná žena, která se bojí ukázat své city a kterou trápí nějaké to "tajemno" které se jí událo v dětství/hluboké minulosti.

Nepopírám, že mne zajímalo, jak to vlastně s Cat a její rodinou doopravdy je, nicméně mi u čtení chyběl ten pocit, který všichni dobře známe. Ano, mluvím o tom, kdy se čtenář natolik ponoří do příběhu, že místo spánku drží v ruce onu knihu a prostě potřebuje vědět co, jak a proč.

Malé sladké lži nejsou pouze příběhem jedné policistky, která vyšetřuje vraždu neznámé ženy. Celá kniha je protkána složitými rodinnými vztahy hlavní hrdinky a hlavně neochotou jednotlivých členů rodiny bavit se mezi sebou na rovinu. Tento tajemný popis členů Catiiny rodiny mi občas lezl na nervy.

Bylo mi moc líto, že se kniha nese v tak pomalém a líném tempu. Se čtením jsem se docela prala a i když se mi námět i vyústění líbily, tak příběh a jeho zpracování mne moc neoslovilo. Bohužel jsem čekala něco svižnějšího. Přesto si další díl ze zvědavosti ráda přečtu.

A co na knihu říkáte vy, líbila se vám nebo z ní máte spíše vlažný pocit, díky velkému očekávání? Určitě mi dejte vědět dolů do komentářů. Ráda se dozvím, jak jsou na tom se spoustou Malých sladkých lží i ostatní.


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Cosmopolis,
kde si knihu Malé sladké lži můžete zakoupit. 



Název: Malé sladké lži
Série: Cat Kinsellová (1. díl)
Autor: Caz Faerová
Překlad: Kateřina Elisová
Nakladatelství: Grada
Edice: Cosmopolis
Počet stran: 432
Rok vydání: 2019

10 komentářů:

  1. Mně se zrovna moc líbila. :-D Byla jsem začtená i postavy mě moc bavily. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je skvělé, jsem ráda, že ses u knihy bavila :-)

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Knihu jsem zatím nečetla, ale mám to v plánu. Každý thriller mi však nesedne, takže uvidíme, jaké z ní budu mít dojmy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a zároveň doufám, že se ti kniha bude líbit :-)

      Vymazat
  3. Já se snažila knihu číst, ale odkládám. Přijde mi taková nemastná, neslaná. Hrdinka taky nic moc. Asi jsme moc zmlsané od Bryndzy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem teda v pohodě dočetla, a i když mi nevadí rozvleklé vyprávění, tak tady se mi to zdálo až moc utahané :-)

      Vymazat
  4. Z knihy jsem měla naprosto stejné pocity. Žádná z postav mě moc neoslovila, hlavní hrdinka mi lezla na nervy a děj byl zbytečně omáčkový a dlouhý. Ovšem závěr překvapivý a v tu chvíli jsem se konečně pořádně začetla. I já budu zvědavá na pokračování, jestli se autorka posunula a jaká asi bude Cat.
    Mimochodem, s tou obálkou jsem měla stejné pocity. Také jsem několikrát koukala, jestli není ušpiněná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to velká škoda, protože ke konci už to vyprávění bylo opravdu někde jinde. Jinak jsem ráda, že jsem neměla, ohledně té obálky, takové pocity, jako jediná :-D

      Vymazat
  5. Už jsem si knížku pořídila, jelikož mě na ni hodně blogerů nalákalo. Chápu, že nemůže oslovit každého, ale doufám, že aspoň na ty 3 hvězdičky se bude líbit i mě a že to nebude moc velké zklamání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si všimla, jak ji bloggeři chválili. No, za sebe, nevím, nevím.. mohla být napsaná svižněji. Řekněme, že poslední třetina byla rozhodně lepší. Sama jsem zvědavá, jak knihu ohodnotíš :-)

      Vymazat