Přírůstky č. 47


Krásné slunečné odpoledne, milí čtenáři,

dneska tady pro vás mám ukázku knih, které mi v poslední době doplnily knihovničku. Jelikož se jedná o pořádnou nálož, tak jsem se rozhodla, že knihy rozdělím do dvou článků, abyste se u prohlížení a čtení náhodou nezačali nudit.

Knihy, které vám zde představím jsou nejen recenzní výtisky, ale také se zde objeví nějaké dárky, nebo mnou koupené knihy. Jelikož jsem měla v červenci narozeniny, tak se těch dárkových knih sešlo taky docela dost. A hlavně jsem tento typ článku už dlouho nevydala.

Některé knihy jsou již zrecenzované, jiné mám už přečtené a recenzi na ně vydám v nejbližších dnech.


Jako první bych vám ráda ukázala další knihu do mé sbírky a tou je Vánoční koleda od Charlese Dickense, ale tentokrát se jedná o výtisk v řečtině. Na tuto knihu jsem obzvláště pyšná a při rozbalení jsem měla slzy na krajíčku. 
Jedná se o bohatě ilustrovanou knihu, kterou vám blíže představím asi v nějakém vánočním speciálu.


Anotace
Obchodník Ebenezer Skruž je lakotný. Vlastně miluje jen jedno - peníze! Hromadí je a škudlí, kde se dá. Ani o Vánocích, svátcích klidu a míru, nedokáže být laskavý a štědrý. Brzy se ale má všechno změnit...
O Štědrém dnu má Skruž podivnou vidinu, ve které ho navštíví jeho zemřelý společník Jakub Marley. Tajemným hlasem mu prozradí, že se mu zjeví tři duchové, kteří starému skrblíkovi pomůžou stát se lepším člověkem, pokud on bude chtít. Ke Skružovi skutečně postupně přijdou záhadní návštěvníci - duch minulých Vánoc, duch letošních Vánoc a duch příštích Vánoc.
Připomenou mu jeho dětství, zavedou ho do chudé rodiny jeho písaře a ukážou mu, jaké štěstí prožívá o svátcích jeho nemajetný synovec se svými dětmi. Poslední duch odhalí obchodníkovi děsivou budoucnost...
Zlému lakomci spadnou klapky z očí a rozhodne se pro zásadní životní změnu...


Obsidio je třetím dílem ze série Akta Illuminae a já jsem opravdu zvědavá, jak bude celá tahle božská série ukončena.


Anotace
Poté co se Kady, Ezra, Hanna a Nik zachránili a porušili přitom všechny existující zákony, musí se společně s několika tisíci přeživšími dostat do trvale osídlené části vesmíru. Ovšem obchodní konsorcium, které stálo za invazí na mírumilovnou planetu, to nehodlá nechat jen tak. A tak se všichni musí spojit, aby odvrátili hrozící zničení sebe, evakuační lodi i jedné malé promrzlé planety, která byla na začátku toho všeho.


Nezavírej oči je thriller z pera Holly Seddon, od které jsem už četla Snaž se nedýchat a její styl mi naprosto sedl. Doufám, že budu stejně spokojená i s její další knihou.


Anotace
Robin a Sarah, ač dvojčata, si nejsou moc podobná a ani naladěná na stejnou vlnu, a navzájem se milují. Dokud nebyla odloučena kvůli krutým poměrům v rodině.

Teď je jim přes třicet. Robin žije sama, trpí agorafobií a záchvaty paniky. Celé dny a noci tráví chozením po místnostech svého domu. Anebo pozoruje ulici, domy, sousedy. A jednoho dne uvidí něco, co neměla ...

A Sarah? Sarah získala to, co chtěla – hezkého muže, krásné dítě, dokonalý domov. Ale najednou je obviněna z nejhoršího činu ze všech. Dokud se nevypořádá s něčím, co se stalo už velmi dávno, nebude moci být se svou rodinou. A aby to dokázala, musí se spojit se svou sestrou.
Sarah však není jediná osoba, která hledá Robin, a když se jejich cesty konečně protnou, obě dívky budou muset bojovat za mnohem víc, než je jejich vztah.


No a na závěr tady mám pořádnou nálož knih Stephena Kinga. Jako první se podíváme na Outsidera. Toho už mám přečteného a brzy na něj vyjde i recenze.


Anotace
Když je v městském parku zavražděn jedenáctiletý chlapec, spolehliví očití svědci bez váhání označí za viníka oblíbeného trenéra Terryho Maitlanda. Důkaz DNA a otisky prstů potvrzují, že zločin byl spáchán tímto rodinou milovaným mužem. Detektiv Ralph Anderson, jehož syna Maitland také kdysi trénoval, otřesen brutálním způsobem zabití, dává příkaz zatknout podezřelého ve veřejném představení. Ale Maitland má alibi. A další pátrání potvrzuje, že ten den byl skutečně jinde. Anderson a okresní prokurátor sledují stopy, vyšetřování se přesouvá z Ohia do Texasu a začínají se objevovat děsivé odpovědi.

Stephen King opět předvádí své mistrovství a graduje příběh do téměř nesnesitelného napětí. Terry Maitland vypadá jako fajn chlapík a člověk přece nemůže být na dvou místech najednou. Nebo může?


Další knihou je Mrtvá zóna, kterou mám už přečtenou a recenzi si můžete přečíst zde.


Anotace
Mrtvá zóna je v pořadí pátým románem Stephena Kinga a podle všech dostupných statistik prodeje knihy patří mezi jeho nejúspěšnější. Jde o příběh, který se do určité míry – a skutečně do určité míry – odlišuje od ostatních autorových hrůzostrašných próz. Je to vzrušující a napínavý příběh, jehož děj se odvíjí na pozadí skutečných historických událostí ve Spojených státech v sedmdesátých letech.


Tento měsíc vyšla Kingova novinka Povznesení, která je na autorovy poměry opravdovou jednohubkou. Knihu mám již přečtenou a v nejbližší době vyjde recenze.


Anotace
Scott Carey vypadá stále stejně, přesto ale neustále ztrácí na váze. Je tu také pár dalších podivností. Váží stejně v oblečení i bez něj. Se svým problémem se svěřuje doktoru Ellisovi. Kromě toho se Scott ve městečku Castle Rock, kde se odehrává celá řada Kingových příběhů, potýká s problémy s lesbickým párem, jejichž pes pravidelně vykonává svou potřebu na Scottově trávníku. Jedna z majitelek je přátelská, druhá studená jako led. Snaží se otevřít v Castle Rocku restauraci, místní komunita je však vůči homosexuálnímu páru zaujatá. Když Scott pochopí předsudečné myšlení včetně vlastního, snaží se pomoci. Nepravděpodobné spojenectví, každoroční běžecký závod a tajemství Scottova trápení nakonec probouzí v lidech, kteří sobě i ostatním „dopřávali“ tolik zlého to nejlepší. 

A jako poslední vám ukážu knihu Dlouhý pochod, který Stephen King napsal pod pseudonymem Richard Bachman. Kniha nyní vyšla v reedici u nakladatelství Beta a aktuálně ji čtu.


Anotace
Dlouhý pochod - tak se jmenuje nová soutěž pro čím dál otrlejší a náročnější diváky i soutěžící. Sto mladých chlapců se dobrovolně rozhodlo dát vsázku svůj život a vydat se společně na Dlouhý pochod. Soutěž má prostá pravidla: nikdo se nesmí odchýlit z vytyčené trasy a nikdo se nesmí zastavit ani zpomalit chůzi pod určitou rychlost, jinak dostane napomenutí - tři napomenutí znamenají okamžitou smrt. Nezáleží na tom, kdo jde nejrychleji nebo dojde nejdál, zvítězí jenom ten, kdo z celé stovky vydrží nejdéle.


Tak to by bylo pro tento článek všechno, zbylé knihy vám představím v nejbližší době. Vy mi zatím napište, jestli vás nějaká kniha zaujala, popřípadě jestli už máte přečteno a jak se vám líbila. 

Zatím se mějte krásně
Pinky 

7 komentářů:

  1. Krásné přírůstky :-). Ten King mě vůbec nepřekvapil :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Obsidio bylo fakt skvely... A kolik tech verzi koled uz mas, ze beres i reckou? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jen tři české a jednu řeckou :-D Nějak se začít musí :-D

      Vymazat
  3. Skoro samej King :-D Což není můj šálek čaje, ale říkala jsme si, že bych si od něho něco přečetla (jedinou, kterou mám za sebou je Zelená míle), že by se mi hodila kniha od něho do letošní Čtenářské výzvy na databázi knih. :-O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doporučuju Povznesení, je kratičká a je úžasná :-) Kdyby tě zajímala recenze, tak ji mám online ;-)

      Vymazat
  4. Já jsem po dlouhé době o Vánocích nedostal tolik knížek, ani poukazů, tak jsem ten čas investoval do něčeho jiného. Hodně teď chodím do sauny na klíč, kterou si postavil soused na zahradě. Je to docela fajn, pokecáme. Dvakrát týdně pohodička. No a to pak člověk spí jako miminko a na žádné velké čtení vlastně nemá ani náladu. :)

    OdpovědětVymazat