RECENZE: Cukrárna v Paříži | Julie Caplinová

Romantická cukrárna čeká na své objevení...


V Paříži se skrývá jedna malá cukrárna, která má už ale své slavné dny za sebou. Vstupte a ochutnejte některý z dezertů. Třeba zjistíte, že minulost stačí jen oprášit, aby opět získala svůj lesk. 

Nině Hadleyové pomalu táhne na třicet. Pracuje jako servírka, ale už zkusila kdeco – učila ve školce, pracovala v zahradnictví, absolvovala také kuchařský kurz. Nic z toho ale nebylo to pravé. 

Krom toho je pro svou velkou hlučnou rodinu pořád jen malou holčičkou, kterou se všichni snaží chránit. A dobře jí radit. Nina by se ráda osamostatnila, jenže jak přijít na to, co by doopravdy chtěla dělat? 

Když na dva měsíce kvůli rekonstrukci zavřou restauraci, kde Nina pracuje, naskytne se jí šance odjet do Paříže. Měla by tam pomáhat s přípravou cukrářských kurzů pro amatéry. Zdá se, že je to přesně ta příležitost, na kterou čekala. Má to však háček. 

Kurzy vede rodinný přítel Sebastian, velmi úspěšný a také velmi protivný šéfkuchař. Nina se do něj navíc kdysi bláznivě a beznadějně zamilovala. Sebastian ovšem neměl zájem. 

Dokáže se Nina odpoutat od dřívějších citů a najde v malé pařížské cukrárně to, po čem opravdu touží?


Knihy ze série Romantické útěky jsem si naprosto zamilovala. Jelikož nedávno vyšla další kniha, tak si myslím, že je nejvyšší čas se podívat na to, jak se mi líbila Cukrárna v Paříži. Mimochodem, také jste si tuto sérii zamilovali, stejně jako já?

Obálku má opět na svědomí Kateřina Brabcová a musím říct, že její ilustrace mi tak nějak přirostly k srdci. Bohužel si však nemohu pomoct, a tentokrát mám pocit, že se Kateřina držela docela zpátky a bála se barev.

Jak jinak si vysvětlit, že je cukrárna, respektive její obálka, vyvedena spíše v temnějších nudných barvách? 

Uvnitř knihy nás pak čeká 34 sladkých kapitol, které jsou zakončeny epilogem.

Myslím si, že se spojení Paříže a cukrárny povedlo na jedničku. Město zamilovaných a sladké dobroty k sobě, podle mě sedí stejně jako měsíc a hvězdy. Popravdě jsem se nemohla dočkat, až se ponořím do světa plného barev, vůní a neskutečného množství chutí, jakým cukrárna bezesporu je. Vlastně se sama sobě divím, že jsem knihu nechala tak dlouho ležet ladem v knihovně. Nejraději bych si za to pořádně vyčinila.

Autorka má neskutečný dar psát a to takový, že máte pocit, že jste se na místě ocitli spolu s hlavními hrdiny. Všechny popisy nejen města samotného, ale také kuchyně a přípravy zákusků byly tak věrohodné, že doslova cítíte vůni právě připravovaných Éclairek. A to se, myslím, povede opravdu málokdy.

Při čtení jsem doslova cítila tu sladkou vůni cukrárny a měla jsem co dělat, abych se okamžitě nesebrala a nešla zkoušet mé cukrářské umění v praxi.

Samotný příběh je přesně takový, jaký by měl být. Rozhodně se nejedná o romantiku, ze které vás budou bolet zuby. Hlavní hrdinka se rozhodla, že ji už nebaví být tím, za nějž rozhoduje rodina a tak se vydává do Paříže, aby všem ukázala, že má na to, žít samostatný život ve velkém městě.

Jelikož má pomáhat vést cukrářský kurz v cukrárně, která byla kdysi vyhlášenou v širokém okolí, ale její sláva už dávno zašla, rozhodne se, že na sobě zapracuje a postupně se v ní probouzí cukrářka s citem pro řemeslo.

I když jí Sebastian nevěří a stále tvrdí, že být správným cukrářem trvá léta, tak se Nina nedá. Potají své dovednosti zdokonaluje a spolu s přáteli z kurzu se rozhodne znovu oživit ztracenou slávu této cukrárny.

Jedná se o opravdu okouzlující příběh, ve kterém nechybí pořádná hrstka odvahy, špetka drzosti, kotel dobrých přátel a hromada skvostných zákusků. To všechno dohromady tvoří tento nezapomenutelný příběh vonící právě upečenými a ozdobenými Éclairkami, do kterých se zbývá jen zakousnout.

Cukrárna v Paříži je knihou, kterou stačíte slupnout dříve než pořádně vychladne. A věřte, že si ji vychutnáte až do poslední stránky. Alespoň já jsem si ji opravdu vychutnala a přiznám se, že se mi s knihou jen těžko loučilo. Má totiž jednu zásadní chybu. Mohla být delší.


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Cosmopolis,
kde si knihu Cukrárn v Paříži si můžete zakoupit na stránkách nakladatelského domu Grada.




Název: Cukrárna v Paříži
Série: Romantické útěky (3. díl)
Autor: Julie Caplinová
Překlad: Anna Křivánková
Nakladatelství: Grada
Edice: Cosmopolis
Počet stran: 368
Rok vydání: 2019
Vydání první

2 komentáře:

  1. Cukrárnu jsem před pár dny dočetla a mám podobné pocity jako ty. Autorka opravdu psát umí a její knihy se čtou úplně samy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej :-) Pláž v Chorvatsku je taky úžasná, pokud jsi ještě nečetla, tak se máš na co těšit ♥

      Vymazat