RECENZE: Víš, kdo se dívá? | Catherine Ryan Howardová

Byla hvězdou internetu.
Až do konce.


PŘEHRÁT

Je noc a Andrew, manažer rezortu Chaty Shanamore, sleduje skrytou kamerou svého jediného hosta – mladou ženu. Rád se dívá do soukromí druhých. Pak ale uvidí něco, co nečekal. V záběru se objeví postava v černém, spící ženu ubodá a kameru zničí. Kdo je ten vrah? A jak věděl o kameře?

PAUZA

Natalie přijíždí do Shanamore. Je tma, zima a celý ten nápad jí najednou připadá uhozený. I na tom manažerovi je něco divného. Nejradši by se vrátila domů, jenže nemůže – dokud nenajde to, co hledá.

PŘETOČIT NA ZAČÁTEK

Napínavý příběh o vraždě zachycené skrytou kamerou. Abychom pochopili, co se stalo, musíme přetočit nahrávku a sledovat ji od začátku do konce. Do hrozného konce…


Víš, kdo se dívá je thriller z nakladatelství Cosmopolis, na který jsem se opravdu těšila. Jestli však splnil má očekávání, na to se podíváme v následujících řádcích.

Obálka knihy je na první pohled opravdu lákavá. Peříčko na jednoduchém tmavém pozadí jistě upoutá.

Kapitoly nejsou klasicky číslovány, ale dělí se na části Přehrát, Pauza a Přetočit na začátek. Přítomnost, minulost a současnost.
Tyto části se mezi sebou libovolně střídají.

Přiznám se, že toto rozdělení je opravdu matoucí, a tak jsem při čtení nijak neřešila, o jakou část se zrovna jedná a prostě jsem četla.

Natalie je blogerka a vycházející hvězda instagramu. Má všechno, na co si vzpomenete - krásný dům, manžela i vysněnou práci. 
Jednoho večera se však vydá do Shannamore, chatové oblasti, kde má rezervaci. Je tady sama a manžel vůbec netuší, kde je a co má v plánu.

Andrew, správce těchto chat ji ubytuje, ale Natalie z něj není úplně nadšená, něco jí na něm nesedí. Přesto tyto divné pocity nechává plavat a hledá důkaz, který na sebe nenechá dlouho čekat.
V uklizené chatě, kde nikdy před tím s manželem nebyli nachází knihu, kterou mu kdysi darovala a tak začíná pátrat.
Jak je možné, že se kniha objevila zrovna tady, v této opuštěné oblasti aniž by zde s manželem někdy byli? A co ten účet za ubytování, který manželovi nedávno přišel, je možné, že by v tom byl někdo třetí?

V jedné z chat je později brutálně zavražděna žena a tento skutek je zaznamenán na skrytou kameru. Když Andrew sleduje záznam tak je v šoku a to nejen z brutální vraždy, ale také z toho, že vrah o kameře ví.

I když téma sledování skrytou kamerou znělo lákavě a slibovalo úžasný čtenářský zážitek, tak téma zpracování bylo poněkud nešťastné. 
Rozdělení knihy na přehrát, pauza a přetočit na začátek bylo matoucí a příběh jako takový postrádal dynamiku. Autorka pravidelně sklouzávala k nudnému vyprávění a nedokázala udržet čtenářovu (tedy mou) pozornost.

Hlavní hrdinové byli poměrně nevýrazní a těžko jsem jim cokoliv věřila. Vlastně mi bylo jedno, kdo a co a přiznám se, že jsem neměla pocit vtažení do děje, který u dobrého thrilleru očekávám.
Autorce také poměrně dlouho trvalo, než celý příběh rozjela. Střídání přítomnosti s minulostí obvykle knize dodá šťávu, ale tady se mi zdálo spíše na škodu.

Těžko říct, koho by kniha mohla zaujmout natolik, aby z ní byl nadšený. Já osobně jsem v ní viděla potenciál, ale bohužel jsem byla opravdu zklamaná. Je to škoda, nápad byl opravdu skvělý, ale zasloužil si lepší zpracování. No, možná někdy příště.


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Cosmopolis,
knihu Víš, kdo se dívá? si můžete zakoupit na stránkách nakladatelského domu Grada.


´


Název: Víš, kdo se dívá?
Autor: Catherine Ryan Howardová
Překlad: Petr Kotouš
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 360
Rok vydání: 2020
Vydání první

4 komentáře:

  1. Na knihu už jsem četla několik recenzí a vesměs byly podobné jako ta tvoje. Kniha má dobrý námět, ale zpracování pokulhává... :) Škoda, protože podle anotace opravdu nevypadá vůbec špatně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo no, byla to opravdu škoda. Ale tohle opravdu asi ne :-)

      Vymazat
  2. Taky na mě čeká, i když je nakonec jiný plán s knihou.. Takže na 90% ji číst nebudu.

    P.S. Možná jsi zaznamenala, že můj blog změnil adresu, prozatím ho najdeš na adrese:
    http://mermaidinctecikoutek.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat