TIPY NA LETNÍ ČTENÍ - ČERVENEC



Je úplně jedno, jestli budete dovolenou trávit u moře, místního rybníku nebo na lehátku na zahrádce. Důležité je, že budete mít ve volných chvílích co číst. Proto jsem si pro vás připravila pár tipů na knihy, které jsou ideálním letním čtením.

A jak se takové letní čtení pozná? Podle mne se jedná o knihy, které jsou nenáročné, ale zároveň dokáží zpříjemnit volné chvíle.


Pojeďme na francouzský venkov

Román o dvou třicátnicích ve stylu Bridget Jonesové, je tím pravým čtením pod slunečník! 

Název: Někdy je hezké, že mě miluješ
Autor: Marie Vareilleová
Překlad: Hana Davidová
Edice: 7lásky, kniha čtvrtá
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 304
Rok vydání: 2019
Recenze zde

Někdy je hezké, že mě miluješ je opravdu román, který vás dostane. Dýchne na vás tu správnou atmosféru, která vás pohladí po duši a vy si čtení jistě báječně užijete. Budete se usmívat. budete se smát a hlavně budete čerpat spoustu pozitivní energie.
Ano, přesně taková je fialová kniha z edice, která se Metafoře báječně povedla.


Pojďme si hrát!

Sídlo, krvavá minulost, večírek, který se promění v noční můru a ty si budeš muset vybrat, kudy dál. Vybereš si dobře?

Název: Nejhorší večírek tvého života
Autor: Andy Rowski
Překlad: Jitka Řihánková
Ilustrace: Lucie Dessertine
Nakladatelství: Jota
Počet stran: 320
Rok vydání: 2020
Recenze zde

Literárně tedy žádný zázrak. Děj je spíše jednodušší a rozhodně se nejedná o horor ve smyslu deky přitažené až pod bradu a bušícího srdce v hrudi.
Na druhou stranu se jedná o knihu, u které se zabavíte klidně na dlouhé hodiny, pokud si budete chtít příběh vychutnat a nebudete nikam chvátat.
A o to jde u gamebooku především. O fajn zábavu!


Čas na detektivku

Udržet tajemství mezi sousedy, kde každý každého zná, může být těžké. Vražedně těžké...

Název: Jeden z nás
Autor: Shari Lapena
Překlad: Naďa Špetláková
Nakladatelství: Kalibr
Edice: Světový bestseller
Počet stran: 280
Rok vydání: 2020
Recenze zde

Shari Lapena je jedna z autorek, kterou mám ráda. Její detektivky jsou jednoduché, ale dokáží vtáhnout do děje a čtenář u nich báječně zrelaxuje, což je u letního čtení ideání!

Ovšem věřím, že ne každému tento styl sedne. Ruku na srdce, opravdu se nejedná o nic světoborného a pokud máte chuť na poctivou detektivku, při které budete muset trochu přemýšlet a příběh bude ještě zamotanější, měli byste se poohlédnout někde jinde.


Vydejme se do Chorvatska

Romantická plavba zalitá sluncem a letní pohodou bude tím pravým čtením pro horké dny.

Název: Pláž v Chorvatsku
Série: Romantické útěky (4. díl)
Autor: Julie Caplinová
Překlad: Michaela Klevisová
Nakladatelství: Grada
Edice: Cosmopolis
Počet stran: 360
Rok vydání: 2020
Recenze zde

Já jsem si opravdu tento sluncem nabitý a solí provoněný příběh užila až do poslední stránky a věřím, že všechny milovnice Julie Caplin na tom budou stejně jako já.
Pokud jste však od autorky ještě nic nečetli a Pláž v Chorvatsku vás láká svým námětem, tak se nebojte a do knihy se pusťte.

Stejně vám však doporučím začít s knihami od začátku, protože všechny jsou opravdu báječné a byla by škoda, kdybyste se o ně ochudili.


Příběh z českých luhů a hájů

Příběh je vystavěn na skutečných událostech, z nichž mnohé doposud nebyly v české románově tvorbě zpracovány. Vyprávění ubíhá v dramatickém tempu a natolik autenticky, že se děj před očima čtenáře mnohdy mění na film zaznamenávající i to, co donedávna zůstávalo skryto ve třinácté komnatě české historie.

Název: Šikmý kostel
Série: Šikmý kostel (1.díl)
Autor: Karin Lednická
Nakladatelství: Bílá vrána
Počet stran: 400
Rok vydání: 2020
Recenze zde

Karin Lednická dokázala přenést na papír barvité popisy okolí, ale také vdechla svým postavám život. Její povídání se čte opravdu lehce a svižně, i přes to, jakými úskalími si místní obyvatelé, a naši hrdinové, museli projít.
Věřím, že ta hromada práce, kterou autorka kolem knihy měla, ať už čtení historických pramenů, nebo rozhovory s obyvateli, kteří měli k historii Karviné co říct, se vyplatila.
Neboť Šikmý kostel je pro mne klenotem mezi českými knihami a věřím, že tento názor se mnou bude sdílet i spoustu dalších nadšených čtenářů.


Dáte si kousek sýra?

Paříž je velice sympatické město, které se do románů nesmírně hodí. Jakožto milovnice sýrů jsem prostě nemohla odolat tomuto spojení.

Název: Láska a sýr v Paříži
Série: Láska a sýr (1. díl)
Autor: Victoria Brownleeová
Překlad: Hana Sichingerová
Edice: 7lásky, kniha třetí
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 336
Rok vydání: 2019
Recenze zde

Jako žena, která má ráda romantiku a sýr, jsem se na knihu opravdu těšila. Přesto jsem však ani náhodou nečekala že mne kniha až tak zaujme.
Victoria Brownleeová totiž umí opravdu báječně psát, zvláště pak popisy sýra, a všech jeho možných druhů. Protože, ruku na srdce, sýr je tady opravdu v hlavní roli a na každé stránce knihy.

Popisy vůní, chutí a struktur tohoto skvostu jsou doslova dráždivé a já jsem v danou chvíli opravdu litovala, že v lednici nemám ani zapomenutý kousek tohoto malého zázraku.


Doufám, že vás alespoň nějaký z tipů zaujal. Určitě mi dejte vědět, jestli se na nějakou z výše zmíněných knih chystáte nebo jak se vám líbily v případě, že jste je již četli.

Také bych byla ráda, kdybyste mi dali vědět, zda byste byli rádi i za podobný článek v druhé polovině prázdnin.

Zatím se mějte hezky, užívejte dovolenou a čtěte.
Pinky 

12 komentářů:

  1. Skvělé tipy na léto. S Někdy je hezké, že mě miluješ a Pláž v Chorvatsku souhlasím. To jsou naprosto skvělé knihy, na léto jako stvořené. Na Lásku a sýr se chystám a hned dvojku. Tak jsem zvědavá, jak se mi obě budou líbit :)
    Jo a tyhle tipy bych klidně četla každý týden :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti svými tipy udělala radost :-) a pevně doufám, že se ti bude Láska a sýr líbit stejně jako mně. Já jsem z ní byla opravdu nadšená :-)

      Vymazat
  2. No mě rozhodně láká Jeden z nás, ostatně jako další autorčiny knihy :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Někdy je hezké, že mě miluješ a Chorvatsko jsou opravdu skvělé knihy na léto, můžu jen souhlasit. :) Šikmý kostel a Láska a sýr... mě lákají. :)

    OdpovědětVymazat
  4. U nás má čoskoro vyjsť kniha Kaviareň v Kodani od Caplin, takže sa nesmierne teším, ako sa dostanem ku všetkým jej knihám...a aj ku Pláž v Chorvátsku :) Och, a Lapena, tak na tú sa chystám! Čítala som od nej síce len jednu knihu (Pár od susedov), no tak si ma získala, že určite musím siahnuť aj po ďalších tituloch♥
    Super knižné tipy na čítanie ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kavárna byla skvělá, věřím, že si díky ní autorčin styl zamiluješ, stejně jako já :-)
      Shari Lapena sice píše jednodušší detektivky, ale souhlasím, že díky knize Manželé odvedle jsem si ji taky oblíbila :-)

      Vymazat
  5. Díky za tipy, zaujala mě především kniha Jeden z nás :)

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkný článek :-), taky bych mohla něco podobného spáchat, ale než se k tomu dostanu, tak bude po létě :D Jak vidím ten úvodní obrázek, tak se mi chce smát :D ty víš, proč :D

    OdpovědětVymazat