Ví o tobě | Sarah Pinborough

Louise je rozvedená matka malého synka, který je pro ni celým světem. Pracuje na částečný úvazek jako recepční na klinice a její život je spíše jednotvárný.
To se však brzy změní. 
Jednoho večera potká v baru sympatického muže, Davida, se kterým si skvěle rozumí. Jejich sympatie jsou završeny polibkem, k ničemu dalšímu však nedochází a Louisa následně zjistí, že onen sympaťák je vlastně její nový šéf, z čehož je sice v šoku, ale nakonec se s celou situací snaží vyrovnat a brát ji tak jak je, i když se jí to moc nedaří.

...Moje rozhodnutí nemyslet na Davida taky nevyšlo. Co tenhle víkend dělali? Hráli tenis? Seděli na jejich bezpochyby dokonalé zahradě, popíjeli koktejly a společně se smáli? Vzpomněl si na mě? Měl k tomu nějaký důvod? Možná má v manželství problémy. Myšlenky se vracely stále dokola, jak jsem napůl sledovala televizi a popíjela víno. Potřebovala jsem na něho zapomenout, ale to se snadno řeklo a hůř udělalo...

Jednoho dne se Louise náhodou před školou, do které vedla svého syna, srazila s elegantní a nesmělou ženou, která se jí představila jako Adele. Louise ihned věděla, že se jedná o Davidovu manželku, přesto přijala její pozvání na kávu. Postupem času se z Louise a Adele stávají přítelkyně, Lou se díky Adele a faktu, že její milovaný syn je na prázdniny s otcem ve Francii, začíná starat sama o sebe - chodí do fitka a přestala kouřit, což jí značně zvedlo sebevědomí.

I když vše vypadá ideálně, je zde jeden zásadní problém. Louise se sice skamarádila s Adele, ale je také milenkou Davida. Navíc se o tomto, na první pohled idylickém páru, dozvídá informace, které ji poněkud znepokojují.
David najednou nevypadá jako ten sympatický a milý muž a Adele je zase silnější, než se na začátku zdálo.
A aby toho nebylo málo, tak na povrch začíná prosakovat dávné tajemství, které je spíše noční můrou...

Nevěřte této knize
nevěřte tomuto příběhu
nevěřte ani sami sobě
a ať se děje cokoliv

Neprozraďte konec !


Opět jsem se dostala ke knize před tím, než oficiálně vyjde a jsem velice ráda, že jsem měla tuto možnost. 
Od knihy jsem čekala skvělý psychologický thriller, tak se pojďme podívat, jestli se mé očekávání naplnilo.

Jako vždy nejdříve zhodnotíme obálku. Ta je v tomto případě jednoduššího rázu, kdy si nejprve všimneme výrazně vyvedeného názvu, a posléze trojúhelníku. Jak jistě víte, tak jsem milovnicí jednoduchých obálek, avšak výjimečně mi zde bohužel něco chybí.

Kniha je rozdělena na tři části a dohromady čítá 58 kapitol, které jsou různě dlouhé. V knize jsou kapitoly, ve kterých se řeší tehdejší situace, pozdější situace a nynější situace, a jako vypravěč se zde střídá Adele s Louise. Každá kapitola je řádně označena, osobně jsem neměla problém se vyznat v tom, která kapitola ke komu patří.

Styl, jakým je kniha napsána je velice čtivý a jedná se o opravdu povedený kousek. I když by se někomu mohl zdát začátek poměrně nemastný, neslaný, tak mě čtení bavilo a to jsem ještě neměla sebemenší tušení, jaké překvapení se na stránkách ukrývá. 
Postupné seznamování se s danou situací a odkrývání celého jádra mě neskutečně bavilo a já jsem každou volnou chvilku využívala k tomu, abych mohla pokračovat ve čtení, až tak mě tento příběh pohltil.

V knize je několik důležitých zvratů, které opravdu pořádně zahýbou celým dějem a hashtagy, které jsou součástí reklamní kampaně k této knize skvěle pasují, jelikož nejen při čtení se mnou hýbaly pořádné emoce, ale po přečtení závěru jsem na stránky zírala s otevřenou pusou a ještě dlouho po přečtení jsem cítila takový ten správný "WOW" efekt, což se mi nestalo již delší dobu.

Louise, rozvedená matka malého synka mi byla svým způsobem velmi sympatická. Hezká žena s mírnou nadváhou, která se sama stará o své dítě a díky své nové kamarádce se snaží něco zásadního se svým životem provést. 
Přestane kouřit, aby to nebyl takový šok, tak se vrhne na e-kouření, aby vypilovala svou postavu, tak začne chodit pravidelně cvičit a jelikož trpí nočními děsy, tak dá na radu Adele a začne se cvičením, které jí má ulevit i od tohoto problému. Dalo by se říci, že téměř ideální stav, to by se ovšem nesměla stýkat s Davidem, manželem Adele.
Vyvstává tedy milostný trojúhelník, který má ovšem do klasického provedení opravdu daleko.

K Louise bych měla snad jedinou výtku a to bylo její neustálé večerní popíjení vína. Měla jsem pocit, že si každý večer tu lahvinku dá a toho já osobně moc fanoušek nejsem.

Myslím si, že by tato kniha neměla uniknout žádnému fanouškovi psychothrillerů. Pozvolné rozbíhání děje následující zběsilou jízdou, která vás překvapí nejen svým provedením, ale také dechberoucím závěrem je opravdovou lahůdkou u které budete litovat, že jste ji smlsli tak rychle.

#WTFthatending         #neprozradtekonec


Za zaslání recenzní e-knihy mnohokrát děkuji nakladatelství Metafora.
Knihu si budete moci zakoupit zde.


Kniha vyjde 28.4.2017 


Název : Ví o tobě
Autor : Sarah Pinborough
Překlad : Hana Sichingerová
Nakladatelství : Metafora
Počet stran : 304



A co vy ? Zaujala Vás tato kniha ? 
Máte v plánu si ji přečíst ? 
Neváhejte a o svůj názor se podělte v komentářích :-)

17 komentářů:

  1. Tak tahle kniha vypadá zajímavě a opravdu by mě moc zajímalo to dávné tajemství ,takže účel recenze splněn Jani .Určitě si tuto knihu přečtu.A obálka se mi líbí ,jen mi tam možná trochu vadí zrovna ten trojúhelník. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji Leni, mě kniha doopravdy bavila :-)

      Vymazat
  2. Pěkně napsané, ale tentokrát jsi mě bohužel nenalákala. Kniha mě moc nezaujala, i když věřím, že si své čtenáře najde. Možná na ni není ta pravá chvíle...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná že časem zaujme a možná ne, sto lidí, sto chutí.
      I tak děkuji za komentář, měj se krásně :-)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze, knihu mám určitě v hledáčku a v plánu si přečíst :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj :-)
    Koukám,že tě to taky dostalo jako mě. To že tam byli občas trochu víc v lihu mi taky vadilo,ale na druhou stranu to plně chápu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt se mi to líbilo ! To že chlastal on, to mi až tak nevadilo, ale u ní mi to nasávání fakt vadilo :-D

      Vymazat
    2. Tak některý ženský to tak mají. Já si dříve taky otevřela lahvinku jen tak. Teď je to tedy spíš nealko pivo :-D

      Vymazat
  5. Moc pěkná recenze, závěr mě fakt dostal, waw efekt, vlastně dva :) :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tejto knihe sa asi ani nedá takmer nič vytknúť...presne ako píšeš, je pútavo napísaná, príbeh je originálny a ten záver človeku úplne vyrazí dych! Zbožňujem tú knihu, bola úchvatná ^.^ A som taká šťastná, že sa páči toľkým blogerom a aj tebe :D Joj, ktovie, či ešte na niečo rovnako úžasné natrafím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, po pozvolném začátku následovala neskutečná jízda, která vyrážela dech a způsobovala zběsilý tlukot srdce :-)
      Po dlouhé době kniha, co mě fakt pohltila :-)

      Vymazat
  7. Taky jsem už měla možnost ji číst a je perfektní!

    blog Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  8. Odpovědi
    1. Za sebe můžu doporučit, ale už jsem viděla i poněkud vlažnější recenzi :-)

      Vymazat