Přírustky č. 36

Krásné odpoledne, milí čtenáři,
po delší době mám opět chvilku volno a tak jsem se rozhodla, že by bylo fajn opět sepsat jeden ze článků s knižními přírustky.

Trochu teď blog zanedbávám, což mě mrzí, nicméně v poslední době nemám na čtení vůbec čas a tak se práší nejen na počítač, ale také na knihy.

Asi nejsem správný knihomol, neboť dovolená je u nás synonymem pro výlety a objevování zajímavých míst. Nejsem jedním ze čtenářů, který čte vždy a všude, a i když jsem teď také dlouhé hodiny proseděla v autě jako spolujezdec, tak jsem číst také nemohla, neboť se mi při čtení v autě dělá špatně.

No nebudu se déle omlouvat a obhajovat a asi se vrhneme rovnou na ty přírustky, co říkáte? :-)



Jako první bych vám ráda představila recenzní výtisk z nakladatelství Metafora. Jedná se o úžasnou knihu, ve které je v hlavní roli nádherná a voňavá levandule.

Anotace
Kniha Levandule by neměla chybět žádnému milovníkovi a obdivovateli této úžasné bylinky. Určena je ale i těm, kteří krásu a přitažlivost levandule objevili teprve nedávno a chtěli by o jejím pěstování a možnostech využití vědět co nejvíce.

Na stránkách knihy se dozvíte, odkud levandule pochází a jaká je její historie. Seznámíte se s druhy populárními u nás i ve světě, najdete odpovědi na rozmanité otázky, týkající se jejího pěstování. Poodhalí tajemství léčivých vlastností levandulové silice. Naučíte se vyrábět levandulové přípravky určené k vnitřnímu i vnějšímu použití a dozvíte se, jaké konkrétní potíže pomáhají léčit. Podle jednoduchých receptů si doma snadno vyrobíte léčivou levandulovou kosmetiku. Tvořivé duše v knížce najdou i fotopostupy na výrobu rozličných levandulových dekorací a bytových doplňků.

Nechybí ani recepty, ve kterých je levandule originální ingrediencí, propůjčující pokrmům nezaměnitelné středomořské aroma.


Další knihou, která mi doplnila knihovničku je dárek od kamarádky, ze kterého jsem měla opravdu radost. Jedná se o Knihu posledního soudu.

Anotace
Román patří bez přehánění mezi nejvýznamnější žánrové práce dvacátého století. Studentka historie je na své cestě do minulosti omylem poslána do doby morových ran roku 1348. Zatímco se dívka snaží přežít, aniž by se sama mohla vrátit do budoucnosti, profesor Dunworthy musí bojovat s rychle se šířící smrtelnou epidemií chřipky i s tupou byrokracií, aby měl vůbec šanci svou žákyni zachránit. Obě časové linie i přes propast času prozrazují, jak je lidská povaha navzdory civilizačnímu pokroku v podstatě stále stejná. Kromě řady domácích cen v USA se knize dostalo rovněž národních ocenění pro nejlepší žánrový román Německa, Španělska a Itálie.


A poslední kniha mi doplnila mou elektronickou knihovničku. Jedná se o novinku Radky Třeštíkové - Osm. 
I když jsem od autorky ještě nic nečetla, tak jsem se tentokrát nechala nalákat a kniha mě opravdu zajímá.

Anotace
Příběh o několika láskách s jednou detektivní zápletkou. Začíná nečekaně skoro koncem a končí začátkem. Hlavní hrdinka Míša je následkem střelného poranění v bezvědomí. Kdo jí chtěl ublížit a proč, když ji všichni měli rádi? A co se stane, až se Míša probudí a ze svého života si bude pamatovat jenom něco?


Tak to by byly mé nejnovější přírustky. 
A co vy? Jaká kniha vám v poslední době udělala radost? A četli jste některou z těch, které jsem vám dnes ukázala? A jaké jste z ní měli pocity? Určitě mi napište, budu se těšit :-)

Abych nezapomněla, do pondělí trvá narozeninová soutěž o skvělé knihy, tak pokud jste se ještě nezapojili, tak to zkuste, třeba se na vás usměje štěstí :-)


Mějte se krásně
Pinky 

4 komentáře:

  1. Kasli na to. Nen zadna definice spravnyhho knohomola. Delej co te bavi a jak te to bavi. Too ze mas i jiný konicky prece neni vubec na škodu. Spis naopak je super ze mas siirokej zájem tim spis kdyz se to tyka přírody a výletů :)y osm mam doma a sem zvědavá. A levanduli bych taky chtěla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za milá slova! :-) Levandule je úžasně provedená se spoustou skvělých věcí :-)
      Na osmičku jsem zvědavá, uvidíme jak dopadne první setkání s autorkou :-)

      Vymazat
  2. Nepoznám tie tvoje knihy, ale tá Kniha posledního soudu ma celkom zaujala, cesta časom minulosť, keď sa prelína s budúcnosťou, to sú témy ktoré ja milujem veľmi veľmi a pri tom si viem oddýchnuť. Teším sa na tvoje recenzie a podľa nich sa rozhodnem, ktorú chytím do rúk.
    Ja momentálne čítam Dom na sklonku noci, také dovolenkové čítanie v rámci júlovej knižnej výzvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že mě bude bavit, neboť anotace mě opravdu nalákala. Snad se k ní co nejdříve dostanu, i když tady mám hromadu knih, které mají "přednost"

      Vymazat