RECENZE: Zpěv Susannah | Stephen King

Magická směs fantasy a hororu
v jedinečném podání Stephena Kinga!


Série Temná věž se odehrává ve zvláštní zdevastované zemi, která je plná ohromující vizuální představivosti i nezapomenutelných postav a zároveň děsivě odráží náš svět.

Šestý, předposlední díl knihy je jako přebírání nitek těsně předtím, než je autorovy prsty umným hmatem přeskupí do zcela nového tvaru. K nitkám je navázáno mnoho světů a příběhů, které se před našima očima propojují v jediný mnohotvárný celek. 

Jak už název naznačuje, kniha je věnována především osudům Susannah, té, která se dělí o svou mysl a tělo nejen s Dettou a Odettou, ale také s Miou. 

Zjistíme, jaké jsou důvody a cíle Miina počínání, zatímco zbytek ka-tet, Roland, Jake, Ochu, Don Callahan a Eddie, napínají všechny síly, aby Susannah zachránili a mohli pokračovat k cestě k Věži. 

A na této cestě nahlédneme rovněž pod pokličku jistému spisovateli z Maine.


Zpěv Susannah je již šestým dílem ze série Temná věž. Osobně jsem si tuto sérii zamilovala, a tak jsem byla zvědavá, jak si autor poradil s i s tímto dílem. Ale opravdu byl stejně kvalitní, jako ty předchozí? 
Tak to vám teď trochu přiblížím.

Obálka, ta se nakladatelství opět povedla a já jsem se na ni nemohla vynadívat. Spojení barev působí opravdu skvěle a kniha tak láká k přečtení nebo alespoň prozkoumání, už jen samotnou obálkou.

Kniha je rozdělena na třináct hlavních kapitol, které jsou opatřeny i vlastním názvem. 

Co mi zde trošičku chybělo, byla malá rekapitulace toho, co se doteď událo, zvlášť, když tomu bylo u přechozích knih zvykem. 

Tento díl se ve valné většině zabývá Susannah, což nám musí být jasné už po přečtení názvu.
Jelikož kniha začíná tam, kde skončila předchozí, tak naši hrdinové musí Susannah zachránit. Ta je totiž těhotná a ovládá ji Mia, která si rozhodně nenechá nic líbit a hodlá svůj plán dotáhnout do konce.

Přiznám se, že si nejsem úplně jistá, jestli se mi tento díl líbil nebo ne. Mám dojem, že série jde od čtvrtého dílu, kterým byl Čaroděj a sklo, a byl opravdu fenomenální, samospádem dolů a Zpěv Susannah mne o tom nemusela ani nijak výrazně přesvědčovat.

Přecházející knihy se četly doslova samy a čtenář doslova hltal stránku za stránkou a po dočtení měl pocit, že potřebuje okamžitě další díl. Bylo to jako droga a já jsem byla její uživatel. 
Mé nadšení však postupně slábne a když se podívám na závěrečný díl a jeho tloušťku, tak z toho mám opravdu strach.

Zpěv Susannah se totiž táhl podobně jako med a nedokázal udržet mou pozornost. Čas u ní běžel opravdu jinou rychlostí, mám dojem, že tak nějak pomalu a autor zkoušel mou trpělivost. Nebýt toho, že se jedná o pokračování série, která si mě opravdu získala, tak jsem knihu odložila po prvních sto stranách.

Toto pokračování je v podstatě jedním velkým chaosem a nejednoho čtenáře jistě napadne, jak autor celý příběh hodlá uzavřít. Osobně pevně doufám, že opět chytí dech a nebude se trápit podobně, jako se Susannah.

Jistě, jedná se o knihu, která nás má připravit na velké finále a leccos vysvětlit. Osobně mne však více bavilo nakouknutí do spisovatelova deníku, než tato předehra před Temnou věží, ve které se v podstatě po většinu příběhu nic nedělo. 

Nejsem si úplně jistá, jestli po dočtení cítím spíš zklamání, naštvání nebo únavu, každopádně do posledního dílu nepůjdu s takovým nadšením a očekáváním. To, abych se pak zase netrápila.


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Beta,
kde si knihu Zpěv Susannah můžete zakoupit.





Název: Zpěv Susannah
Série: Temná věž (6. díl)
Autor: Stephen King
Překlad: Linda Bartošková
Nakladatelství: Beta - Dobrovský
Počet stran: 376
Rok vydání: 2020
Vydání třetí

2 komentáře:

  1. King jde tak nějak mimo mě, takže neposoudíme. Ale líbí se mi obálka. :D

    OdpovědětVymazat