RECENZE: Vánoční koleda | Charles Dickens

Klasický příběh Charlese Dickense
opět ožívá v krásném novém vydání


Lakomého a bezcitného obchodníka Vydřigroše na Štědrý večer navštíví tři duchové Vánoc.

První ho vezme do doby jeho dětství a mládí, což zapůsobí na lakomcovu citlivou stránku.
Druhý, duch současných Vánoc, mu ukáže tři různá místa s cílem vyvolat v něm pocit zodpovědnosti.
A třetí, duch budoucích Vánoc, mučí Vydřigroše strašnou vizí budoucnosti, jaká ho čeká, pokud se nepoučí z toho, co viděl, a nezmění se.


Vánoční koleda zůstává stále populární a dočkala se mnoha filmových, operních a dalších adaptací.



Vánoční koleda je má milovaná "pohádka." Každý rok se těším, až bude zase v televizi a někdy, když už to nemůžu vydržet, tak si ji pustím sama a bez reklam. 
Když jsem si všimla, že opět vyšla, tak jsem zbystřila a to bych to nebyla já, abych po tomto, novém vydání, nesáhla.

Začetla jsem se do ní sice až po Vánocích, ale to vůbec nevadí, ráda jsem si takto prodloužila mé nejoblíbenější svátky.

Toto vydání se opravdu povedlo, ať už obálkou, která je plátěná a je na ní kromě tří duchů také náš hlavní hrdina Vydřigroš, nebo samotnými ilustracemi, které jsou krásně barevné a celý příběh moc hezky doplňují. 


Teď k samotnému příběhu. Ten se čte velice svižně. Děj příjemně ubíhá a díky délce, kterou kniha má, opravdu nenarazíme na nějaká hluchá místa.                                                                                                                                      
Příběh nás přenáší do Anglie a z každého kousku této knihy na nás dýchá ta pravá Vánoční atmosféra. Vydřigroš, protivný starý muž, který dostane druhou šanci se změnit a tu uchopí pevně za pačesy.                                                                                                                                      
Duchové Vánoc, kteří mu umožní nahlédnout do svého nitra a zamyslet se nad sebou a v neposlední řadě poselství, které je v této knize ukryto - to všechno tvoří dohromady úžasný celek.

Tak, jako jsem se zamilovala do filmové verze s Jimem Carreym v hlavní roli, stejně rychle jsem se zamilovala i do té papírové. 
Poprvé kniha vyšla už v roce 1843 a je velice dobře, že se na ni nepráší někde v zapomnění. 
Dickens se v knize zaobírá tím, co je na Vánocích nejdůležitější a spousta lidí na to dnes zapomíná.

Jedná se hlavně o rodinu a přátele, pocit být milován a milovat a v neposlední řadě jsou to také vánoční tradice. Všechny tyto skutky a věci pospolu dotvářejí tu kouzelnou atmosféru Vánoc.
Je úplně jedno, jestli je člověku dvacet, nebo padesát, nikdy není pozdě se zamyslet nad svým chováním a změnit se. 



Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji internetovému knihkupectví Megaknihy,
kde si můžete knihu Vánoční koleda zakoupit.





Název: Vánoční koleda
Autor: Charles Dickens
Překlad: Emanuel Tilsch
Ilustrace: Kateřina Boudriot-Bažantová
Nakladatelství: Dobrovský s.r.o.
Počet stran: 152
Rok vydání: 2022



1 komentář:

  1. Nikdy jsem Vánoční koledu nečetla, ale film jsem viděla několikrát, ten se mi moc líbil.

    OdpovědětVymazat