RECENZE: Hrad ve Skotsku | Julie Caplin

Kouzelná krajina,
vůně vanilky a hřejivá objetí


Na Skotskou vysočinu se pomalu snášejí první sněhové vločky a předvánoční závod s časem začíná.

Izzy McBrideové se ani nesnilo, že zdědí skutečný hrad. A teď se z ní díky odkazu prastrýce Billa stala hradní paní s velkými plány a mizivou hotovostí. 

Její excentrická matka Xanthe naštěstí sehnala první dobře platící hosty, jejichž peníze pomohou prostory zvelebit. Střechou sice stále ještě zatéká, ale počet obyvatel hradu nečekaně roste.

Zbývá už jen maličkost – během pár týdnů před Vánoci proměnit chátrající hrad v kouzelný hotel. Naštěstí má k ruce pár pomocníků, kteří se pustí do renovace spolu s ní. 

Jedním z nich je i Ross, na kterého Izzy myslí víc, než by se jí líbilo. Vždyť ona přece musí chystat sváteční menu, a ne dumat nad tím, co se tomu tajemnému spisovateli honí hlavou…


Hrad ve Skotsku je v pořadí již devátým romantickým útěkem z pera Julie Caplin. Tentokrát, jak již název napovídá, se vydáme do Skotska společně s Izzy, kterou můžete znát z předchozí knihy (Domek v Irsku).

Obálka se nese v podobném duchu, jako u předchozích knih. V hlavní roli je zde Izzyno dědictví - rozsáhlý hradní komplex, a také mrazivé Skotsko.

Aby také ne, příběh se totiž odehrává v období okolo Vánoc. 
Izzy má jeden velký úkol - zvelebit celý hrad a má na to omezený čas.

O vánočních svátcích mají přijet hosté, kteří očekávají perfektní servis a nevšední zážitek.

Rekonstrukce se ale začíná malinko komplikovat a Izzy bude potřebovat pomoc přátel.
Je možné všechno stihnout dřív než dorazí nasmlouvaní návštěvníci? 

Knihy Julie Caplinové jsou pro milovníky romantických příběhů sázkou na jistotu. V jejích knihách se autorka kromě romantické linky také věnuje popisům okolí a dobrého jídla, což samotnému příběhu dodává tu správnou jiskru.

Nejinak tomu je také v příběhu, ve kterém je v hlavní roli zchátralý skotský hrad, který se musí stát místem, kde chcete trávit dovolenou na kterou nezapomenete a rádi se vrátíte. Přesně takové místo chce ze svého dědictví stvořit hlavní hrdinka Izzy spolu se svou matkou Xanthe.

Přesto jsem však nedostala přesně to, co jsem očekávala. Bylo to mými nároky nebo autorka trošku zvolnila? Mám totiž pocit, že se mi do rukou dostal příběh, který jede podle zažité osnovy, ale buď jej psal někdo jiný nebo se autorka necítila moc komfortně.

Naší ústřední dvojici chybělo ono pověstné jiskření, ten správný náboj, u kterého se čtenář s chutí zasní. Kdy oběma aktérům fandí a přeje si onen známý konec - šťastně až do smrti.
Autorce se tentokrát nepovedlo vdechnout hlavním postavám život a celý jejich příběh tak působil trochu plytkým dojmem. Atmosféru bohužel nespravila ani kouzelná vánoční atmosféra, která by jinak příběhu krásně hrála do karet. 

Samotná linka renovace starého hradu byla o malinko lepší. Dokázala jsem si představit, že jsem spolu s ostatními na hradě a pomáhám jim stvořit místo, které se stane pravým domovem, který vítá své hosty s otevřenou náručí. 

Xanthe, matka hlavní hrdinky, celé renovaci dodávala punc ztřeštěnosti, což nebylo vůbec nijak otravné nebo trapné. Vlastně si ji jistě mnoho z vás oblíbí pro její svéráznou povahu a energii, která z ní vyzařuje. 

Přesto se nemůžu ubránit pocitu, že mohl být celý příběh lepší, vřelejší a uvěřitelnější. Zvláště po předchozích knihách, díky kterým jsem si vychutnala romantickou linku a okamžitě si chtěla sbalit batoh a vyrazit prozkoumat dané místo. 

Tentokrát mi tyto pocity chyběly, stejně, jako jsem postrádala vánoční atmosféru, která by ve mně probudila kouzlo, které člověk cítí jen jednou do roka a to právě o vánočních svátcích. 

Těžko říct, jestli bych knihu vnímala jinak, když bych ji četla před Vánoci. Možná, že bych byla shovívavější. Nevím. Každopádně i tak budu v sérii pokračovat a jsem zvědavá na další díl.


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Cosmopolis,
knihu Hrad ve Skotsku si můžete zakoupit na stránkách nakladatelského domu Grada.






Název: Hrad ve Skotsku
Série: Romantické útěky (9. díl)
Autor: Julie Caplinová
Překlad: Petra Královcová
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 313
Rok vydání: 2022
Vydání první





1 komentář:

  1. Já tuhle sérii naprosto zbožňuji, vždycky mi zlepší náladu. :) Každopádně tenhle díl jsem zatím ještě nečetla, tak snad nebudu zklamaná...

    OdpovědětVymazat