RECENZE: A na nebi čekají hvězdy | Lori Nelson Spielmanová

Nový román od oblíbené autorky bestselleru 
Seznam tajných přání


Úspěšná realitní makléřka Erika své práci obětuje hodně času, přesto se však snaží být i skvělou matkou pro své dvě dospívající dcery Annie a Kirsten.

Vzhledem k tomu, že se nyní Erika snaží uspět v soutěži pro makléře a má domluvenou schůzku kvůli prodeji další z nemovitostí, domluví se s dcerami, aby pro tentokrát jely na univerzitu vlakem.

I když z toho Annie není zrovna nadšená, nakonec obě děvčata souhlasí. Kirsten se se sestrou však neshodne a odchází na vlak sama, později se stane obětí vlakové nehody a domů už se nikdy nevrátí.

Nejen Erika trpí po smrti dcery výčitkami, že dala přednost kariéře. Také Annie trápí, že nechala sestru odejít samotnou, ale je tady malá jiskřička naděje - co když došlo k záměně a Krissie je stále živá a zdravá?

Propast mezi Erikou a Annie se rozšiřuje, a tak zatímco Erika začíná pátrat na odlehlém ostrově Mackinac, kde sama vyrostla, odjíždí Annie do Paříže, protože věří, že Kristen se skrývá právě tam. Ale je Krissie opravdu to jediné, co je dokáže znovu sblížit?


Po autorčiných úspěšných knihách je zde další román, který jsem si tentokrát nenechala ujít. Opravdu mě kniha zaujala a jsem velice ráda, že jsem si ji mohla přečíst.

Obálka knihy je vyvedena v jednoduchém a decentním stylu, což se k tématu knihy dokonale hodí. Kniha disponuje celkem šedesáti čtyřmi kapitolami, ve kterých se střídají dva vypravěči - Erika a její dcera Annie.
Díky tomu se můžeme na celý příběh podívat ze dvou úhlů, jak z pohledu matky, tak z pohledu sestry. Miluji takové přeskakování mezi jednotlivými vypravěči, neboť mám vždy pocit, že knize vdechne život a nejinak tomu bylo i u tohoto románu.

A na nebi čekají hvězdy je bezesporu dojemný příběh o ztrátě milovaného člověka a o tom, jak se s touto skutečností dokáží smířit jeho nejbližší. Čtenář doslova cítí matčinu bezmoc, která je zde popsána více než věrohodně, stejně tak, jako pocity Annie, kterou trápí vina za to všechno, co se stalo. Vždyť ona byla tou, která Krissie nechala jít na vlak samotnou.

V příběhu se také setkáváme s Eričinou minulostí, se kterou se dodnes nevyrovnala a díky čemuž v podstatě nemluví se svým otcem. A když se konečně vydá do míst, která už léta nenavštívila, netuší, že ji čeká dlouhá cesta, při niž se bude muset smířit se vším, co se stalo, aby mohla být zase šťastná.
Také Annie nehodlá jen tak sedět a nic nedělat. Vyrazí proto do Paříže, neboť indicie ukazují, že právě tam by mohla její milovaná sestřička být.

Nemusíte se však bát přehnané hry na čtenářovy (i když spíše čtenářčiny) city. Autorka sice ukazuje, jak bolestné je, přijít o dceru a sestru, ale tato událost je zde popsána přirozeně a citlivě. Milé situace na sebe také nenechají dlouho čekat a tak je A na nebi čekají hvězdy román, u kterého budete mít slzy v očích, abyste vzápětí zjistili, že se vlastně culíte. 

I když se zde najde mnoho situací, které jsou opravdu průhledné, tak se jedná o úžasnou knihu, která má za úkol jediné - ukázat nám, že se musíme smířit s tím, co bylo. Staré křivdy nejdou jen tak zapomenout, přehlédnout nebo vymazat. Je třeba přijmout věci tak, jak jsou, abysme se mohli v životě posunout dál a dovolili si být šťastní.

A na nebi čekají hvězdy je román, po jehož přečtení budete přemýšlet, a zároveň budete vědět, že jste právě přečetli knihu, na kterou hned nezapomenete. Prosím více takových inteligentních románů, které, byť jsou psány s jakousi lehkostí, mají rozhodně hloubku a jejich čtení si užijete.
Alespoň já jsem si čtení opravdu užila.

Musíš se smířit se svou minulostí,
závisí na tom tvoje budoucnost...


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Cosmopolis,
kde si knihu A na nebi čekají hvězdy můžete zakoupit.



Název: A na nebi čekají hvězdy
Autor: Lori Nelson Spielmanová
Překlad: Michaela Klevisová
Nakladatelství: Cosmopolis
Počet stran: 320
Rok vydání: 2019

8 komentářů:

  1. Toto vyzera skutočne niečo pre mňa mam rada knihy ktoré so sebou nesú aj nejaké posolstvo a treba aj trochu premyslat nad skrytymi myslienkami.
    Píšem do zoznamu knih, ktoré zacnem čítať ked sa mi uvolni čas 😊😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že tě zaujala :-) Určitě pak dej vědět, jak se ti líbila, ale já doufám, že budeš spokojená ;-)

      Vymazat
  2. nejdriv jsem mela obavu, na zacatku, jak se chytnu, ale jak se to rozjelo, bylo to super :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem měla ze začátku trochu strach, ale byla fakt skvělá :-)

      Vymazat
  3. I mě se kniha líbila (i když si myslím, že jsem jí jednu hvězdičku ubrala). Byla smutná, ale zároveň plná naděje a měla hodně takových těch pravd, u kterých se člověk zastaví. Nebo aspoň já se pozastavila. Moc pěkně napsáno :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, nebyl to jen kdejaký povrchní román, ale ukrýval něco v sobě. A to je super, že měl tu přidanou hodnotu :-)
      Jsem ráda, že se ti kniha taky líbila :-)

      Vymazat
  4. Taky se mi takhle kniha hodně líbila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se nedivím, byl to jeden z takových těch "chytrých" románů :-)

      Vymazat