RECENZE: Železný polibek | Patricia Briggs

Třetí kniha s Mercedes Thompsonovou 
v hlavní roli!


Mercy Thompsonová sice umí měnit podobu – její charakter je však pevný. Když jejího bývalého šéfa a učitele zatknou pro vraždu a vlastní lid ho nechá hnít za mřížemi, je na Mercy, aby i navzdory jeho přáním očistila jeho jméno. 

Mercyina věrnost je však vystavena zkoušce i z jiné strany. Vlkodlaci zrovna neprosluli trpělivostí, a pokud se Mercy nedokáže rozhodnout mezi dvěma muži, k nimž chová city, Sam s Adamem by mohli rozhodnout za ni…

Kovová brána se otevřela se zdráhavostí, která odrážela O’Donnellův přístup. Byla z oceli a tudíž první známkou toho, že se jedná o rezervaci, již jsem tu zahlédla. Pokud v betonové zdi nebyly kovové vzpěry, zastavila by lidi, ale rozhodně by neudržela fae uvnitř. Ostnatý drát se tak leskl, že musel být z hliníku, a ten fae ani v nejmenším nevadil. Rezervace ale měly oficiálně jen vymezit místa, kde fae žili, a ochránit je, takže by mělo být jedno, že se kdykoli můžou dostat ven, ať už střeženou bránou nebo jinudy.
 Zee vjel bránou do Země víl.
 Nevěděla jsem, co jsem od rezervace čekala; vojenské baráky nebo možná chaloupky z anglického venkova. Namísto toho se přede mnou rozkládaly pěkně udržované ranče s garáží a se stejně velkými dvorky ohraničenými ploty z pletiva vpředu a ze dřeva vzadu.



Po druhé knize s názvem Krevní pouto (recenze zde), jsem se opravdu těšila na pokračování. Autorka si mě opravdu získala a její knihy mě vážně baví.
Pojďme se tedy podívat, jak se mi líbil třetí díl s názvem Železný polibek.

Obálka se nese v podobném duchu, jako u dílu prvního. Vyobrazená žena by měla být Mercy a těžko si ji z obrázků představuji jako neohroženou automechaničku, která je připravená v podstatě na vše.

Uvnitř knihy nás kromě velice jednoduché mapky Tri-Cities čeká třináct kapitol, ve kterých zase trochu prozkoumáme zákoutí městečka a opět se o trochu blíž seznámíme s hlavními hrdiny.

Hlavní kouzlo celé série je nejen čtivost, s jakou autorka píše, ale také fakt, že každá z knih je samostatným příběhem, což jistě ocení nejeden čtenář.

Patricia Briggs stvořila postavy, které jsou svým způsobem věrohodné, ale hlavně sympatické a to je jistě základ úspěchu.
Samotná Mercy je tak trochu rebelka, která se snaží spoléhat jen sama na sebe a hlavně se nehodlá někomu podřizovat jen proto, že se to od ní očekává a nebo by měla. 

V tomto díle se však Mercy ukáže i v jiném světle. Nezávislá rebelka nám ukáže, že může být i zranitelnou ženou, která potřebuje ochranu. Díky tomu je Mercy zase o trochu sympatičtější a to se mi líbí.
Přesto však stále zůstává stejně ironickou, jako vždy, díky čemuž má příběh šťávu. Špičkování a ironické komentáře daných situacích jsou něčím, co k Mercy opravdu patří a čtenář se má alespoň vždy na co těšit.

V minulém díle jsme se lépe seznámili s upíry, nyní přišli na řadu fae. Po zatčení Zeeho se totiž Mercy vrhá do vyšetřováni, aby svého přítele očistila a dokázala, že Zee opravdu není chladnokrevným vrahem.
Postupně tak pronikáme do světa fae a dozvídáme se, jak vlastně fungují jejich zákony. Opravdu jsou tak nemilosrdní aby Zeeho předhodili policii jako vraha i když s případem na první pohled nic nemá? 

Autorka si pro nás opět připravila solidní porci napětí doplněnou o akční scény, při kterých nám bude houstnout krev v žilách. V podstatě se jedná o nefalšovanou detektivku, ale místo klasických vyšetřovatelů si dosaďte vlkodlaky, upíry a fae.

Díky tomu by kniha a potažmo celá série, mohla zaujmout i čtenáře klasických detektivek, kteří s fantasy žánrem ještě do styku úplně nepřišli, ale začínají po něm trošku pošilhávat.

Rozhodně se netřeba ani obávat nějaké přehnané romantické linky, kdy po sobě hlavní aktéři zamilovaně vzdychají a nakonec jsou z toho nešťastní nejen oni, ale také čtenář samotný. Romantika je zde opravdu jen okrajově a není nijak přehnaná nebo vtíravá.

Opravdu tuto sérii vřele doporučuji a to nejen díky čtivosti, ale také díky hlavní hrdince, která je silná a odvážná, zároveň také zvídavá a v neposlední řadě stoprocentně oddaná lidem, které miluje. 

Já už se teď těším na další díl a jsem zvědavá, co si pro nás autorka tentokrát nachystá. A co vy? 


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fantom Print,
kde si knihu Železný polibek můžete zakoupit.





Název: Železný polibek
Série: Mercedes Thompson (3. díl)
Autor: Patricia Briggs
Překlad: Kateřina Niklová
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 256
Rok vydání: 2010
Vydání první

6 komentářů:

  1. Musím říct, že mě docela odrazují obálky, které se mi opravdu nelíbí. :/
    Ještě si přečtu pár tvých recenzí na další díly a uvidíme... už teď začínám být trochu nalomená. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Knihu vůbec neznám, také mě obálka odrazuje a anotace mě upřímně také nějak nenalákal :-) asi to nebude kniha pro mě.

    OdpovědětVymazat
  3. uz se tesim na dalsi dily, obou autorcinych serii :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky zvědavá na další díly :-) Snad si udrží laťku :-)

      Vymazat