RECENZE: Měsíční píseň | Patricia Briggs

První díl volně navazující série Mercedes Thompson

Vlkodlaci můžou být nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji. Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk. Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě – Mercy Thompsonovou.

Mercy má za souseda vlkodlaka, v autodílně opravuje mikrobus patřící upírovi, její bývalý šéf je gnóm. Ale ani Mercy není úplně normální… a její pouto s tajemným světem nadpřirozena ji brzy dostane do pořádného průšvihu.

Vychutnejte si pořádný nářez, který na vás v knize čeká. Není radno si zahrávat s vůdcem vlkodlačí smečky… A unést mu dceru byla osudová chyba.

Vlkodlakům může trvat i patnáct minut, než změní podobu, a proměna je pro ně bolestivá, na což není radno zapomínat. Vlkodlaci nejsou zrovna přítulní, ale krátce po proměně je lepší nechat je chvíli úplně na pokoji.
Pro kožoměnce - nebo alespoň pro mě, protože žádné jiné kožoměnce neznám - je proměna rychlá a bezbolestná. V jednu chvíli jsem člověk, vzápětí kojot, čistá magie. Prostě vklouznu z jedné podoby do druhé.
Otřela jsem si čenich o přední packu, protože mě po proměně lechtal. Vždycky chvíli trvá, než si zvyknete mít čtyři nohy namísto dvou. Vím to, protože jsem si vyhledala, že kojoti vidí jinak než lidé, já ale vidím v každé podobě skoro stejně. Zostří se mi sluch a taky čich, i když i jako člověk mám lepší smysly než většina lidí.


Patricia Briggs pro mne není úplně neznámou, avšak nikdy jsem po jejích knihách nesáhla. Tedy, až doteď. Měsíční píseň je první knihou ze série a já jsem se do ní pustila na doporučení.

Obálka knihy je opravdu zvláštní a působí na mě spíše béčkově, než jako obálka oblíbené série.

Osoba vyobrazená na obálce by měla být Mercy, která se živí jako automechanička. No, nevím, jestli takto vypadají automechaničky, ale proti gustu...

Uvnitř se ukrývá celkem šestnáct kapitol, které jsou označeny číslem a kojotí packou.

Přiznám se, že nejsem pravidelným čtenářem fantasy. Občas sáhnu po nějaké YA  fantasy, ale to také jen výjimečně. 

Přesto jsem se nechala přemluvit a vyzkoušela první knihu ze série Mercedes Thompson. Byla jsem docela zvědavá, jestli mě kniha bude bavit a jaký na ni budu mít po dočtení názor.

Mercy je jako hlavní hrdinka opravdu sympatická ženská. Díky své práci v autodílně se nebojí umazat, je ochotná, ale zároveň si nenechá nic líbit. Nepůsobí jako hrdinka, která je nepřemožitelná a o to více mě bavila. Její tvrdohlavost je jejím prokletím, ale zároveň také výhodou.

Svět, ve kterém se příběh odehrával, působil podobně, jako ten náš. Akorát zde bylo pár bytostí navíc a z toho některé, které byly před širokou veřejností odtajněny. Setkáváme se zde s vlkodlaky, upíry, fae a kožoměnci.

Fungování vlkodlačí smečky bylo popsáno srozumitelně. Alfa Adam v popředí a ostatní členové smečky hned v závěsu. Každý je důležitý, všichni drží pospolu. I když Mercy, jakožto kojot, do smečky nepatřila, tak nebyla nijak separována. Díky svému sólovému životu se však mohla rozhodovat sama za sebe a nemusela se striktně držet zákonů smečky. 
Mercy totiž není jedna z těch, kteří by se jednoduše podřídili dominantnějším členům.

Její doposud relativně klidný život však vezme za své ve chvíli, kdy v dílně zaměstná mladého vlkodlaka Maca. Poté vše bere rychlý spád. Mercy najde mladého vlkodlaka mrtvého u svých dveří, Adamův dům vzhůru nohama, Adama těsně před smrtí a jeho dcera Jessica zmizí neznámo kde.

Vzhledem k tomu, že netuší komu může nebo nemůže věřit, tak neváhá a Adama naloží do auta. Jejich jediná naděje je smečka, kde Mercy vyrůstala. Potřebují totiž, aby se Adam vyléčil a aby se mohli pustit do pátrání nejen potom, kdo má tuto hrůzu na svědomí, ale hlavně po Adamově milované dceři.

Líbilo se mi, že autorka stvořila fantasy příběh, který by zároveň mohl zaujmout i čtenáře obyčejných detektivních příběhů. Hlavní zápletka spočívá v odhalení pachatele vraždy a únosu, akorát hlavní aktéři nejsou klasičtí policisté, nýbrž vlkodlaci, upíři a jedna ztřeštěná kojotka.

Autorka píše opravdu čtivě a nezabývá se jakousi nezáživnou omáčkou okolo. V podstatě jde ihned k věci a pomalu buduje napětí až do samotného konce. 
Opravdu tohle všechno zosnoval někdo ze smečky nebo za tím stojí někdo jiný? Tyto odpovědi opravdu nebudou jasné do samotného závěru.

Kromě hlavní linie vyšetřování zmizení mladé dcery místního alfy se v rámci vyšetřování setkáváme i s upíry. Na chvíli tak opustíme vlkodlaky a půjdeme se podívat, nejen jak si žijí, ale hlavně se nám zde začne nebezpečně rýsovat další konflikt.

Jsem opravdu ráda, že jsem se nechala zlákat k přečtení této knihy. Měsíční píseň je čtivá, je akční, místy vtipná. Hlavní hrdinka je sympatická a já jsem velice zvědavá, jak bude vypadat druhý díl. Myslím, že pro mnoho lidí bude tato série návyková. Pokud si ponese stejnou laťku i v příštích dílech, tak se není čemu divit.


Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fantom Print,
kde si knihu Měsíční píseň můžete zakoupit.



Název: Měsíční píseň
Série: Mercedes Thompson (1. díl)
Autor: Patricia Briggs
Překlad: Kateřina Niklová
Nakladatelství: Fantom Print
Počet stran: 284
Rok vydání: 2009
Vydání první

6 komentářů:

  1. Souhlasím, že obálka nevzbuzuje pocit, že půjde o výrazné čtivo. Proto je třeba nedat na první dojem. :) Mě zatím tahle série míjí, ale všude na ni slýchám chválu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jako ta obálka je fakt otřes, co si budem :-) Ale příběh byl fajn, určitě můžu doporučit :-)

      Vymazat
  2. Čaká ma na poličke, dostala som na ňu odporúčanie, pretože mám veľmi rada sériu Kate Daniels a toto by malo byť v tom štýle. Takže sa už na čítanie veľmi teším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se do ní pustíš co nejdříve a budeš spokojená :-)

      Vymazat