Cinder & Ella | Kelly Oram

Co když se z vašeho internetového kamaráda vyklube
miláček Hollywoodu?



Ellamařin život rozhodně není jako pohádka. Před rokem při vážné dopravní nehodě přišla o svou milovanou maminku, která jí byla vším. Sama byla velice vážně zraněná a dodnes si nese následky v podobě popálené kůže, díky které se stává terčem posměchu svých vrstevníků.

Nyní se musí přestěhovat ke svému otci, se kterým nemá žádný blízký vztah a nad kterým již před lety zlomila hůl. Nejraději by se postavila na vlastní nohy, místo toho se dovídá, že otec vyházel její sbírku knih, které jí připomínaly matku. Navíc se musí stát obyvatelem luxusního domu, který její otec obývá se svou novou ženou a dvěma nevlastními dcerami ve věku Ellamary.

Cinder458: Jak má moudrá kněžka žádá. Moc jsem se na dnešní večer netěšil, ale teď slibuju, že se na počest tvého návratu k blogování budu bavit.
PravaHrdinkaElla: Jsi divný.
Cinder458: Nejsem. Máš mě ráda.
PravaHrdinkaElla: Ano, jsi, a ano, mám. Dobrou, Cindere.
Zíral jsem na Ellinu odpověď a srdce mi naplnila touha. Předpokládal jsem, že mi na moje slova odsekne něco o mém přebujelém egu, místo toho však přiznala, že mě má ráda. Ještě nikdy mi nic takového neřekla. Bylo mi jasné, že ke mně určitě necítí totéž, co já k ní, protože jenom já můžu být tak šílený, abych se zamiloval do cizí holky, kterou znám jen přes internet, ale aspoň trochu mě ráda měla.
Cinder458: Dobrou, Ello.
Zaváhal jsem a dopsal jsem poslední vzkaz.
Cinder458: Taky tě mám rád.

Jejím jediným únikem z reality je Cinder. Její virtuální přítel, který je stejný knihomol jako ona sama. Spolu dokáží hodiny konverzovat naprosto o všem a jsou jeden druhému oporou. 
Co však Ella netuší je fakt, že Cinder je vlastním jménem Brian Oliver - miláček žen, a co je hlavní, Hollywoodský herec, který se nyní připravuje na nejdůležitější ze svých rolí ve filmu Druidský princ.

Netrvá dlouho a oba si vymění svá telefonní čísla, a později padne i návrh na osobní setkání...


Cinder & Ella je moderní popelka, která si rozhodně vaši pozornost zaslouží. Zvláště teď na léto je tato kniha jako dělaná a bude příjemným společníkem na zahrádce pod slunečníkem.

Obálka této knihy je opravdu milá a sladká, jako samotný příběh. Kniha začíná prologem a následuje  kapitol, ve kterých se ve vyprávění střídá Bryan s Ellou, díky čemuž má celý příběh nádech skutečnosti. Navíc se tak čtenář může podívat, co se vlastně naším hlavním hrdinům honí hlavou. V samotném závěru si pro nás autorka připravila bonusovou scénu a celou knihu pak zakončuje její poděkování.

Jak jste si již v úvodu všimli, tuto knihu vám rozhodně doporučím. Dámy a děvčata, právě čtete recenzi na ideální letní čtení, které si vás rozhodně získá!

Uvěřitelné postavy, které nás provází příběhem nejsou jen černé nebo bílé, ale hrají všemi možnými charaktery, čímž dávají příběhu punc jisté uvěřitelnosti. Zpočátku se v tom však hlavní hrdinka poměrně plácá a myslí si, že jsou všichni proti ní. Později však pomalu poznává, že nic není takové, jak se na první pohled zdálo.

Hlavní hrdinka je tedy ze začátku spíše za chudinku, což vám může lézt trochu na nervy. Neustále se lituje a poukazuje na fakt, že doma je vlastně navíc, otec si ji domů vzal jen z povinnosti a o přátele, potažmo partnera snad v životě nezakopne. 

Později se však z ušlápnutého káčátka pomalu stává mladá sebevědomá labuť, což celému příběhu jedině prospělo, vždyť koho by bavilo číst knihu s ufňukanou hlavní hrdinkou bez toho, aniž by si v průběhu čtení okusoval nehty nebo trhal vlasy.

Ze začátku je vztah mezi Cinderem a Ellou poněkud chladný, pomalu se však začíná prohlubovat. Ella s Cinderem jsou si ve spoustě věcech blízcí a tak se snaží jeden druhého podporovat a postupně se opět dostávají tam, kde byli před onou nehodou. 

Romantický příběh, který si vás rozhodně připoutá a nepustí se netočí jen kolem lásky, ale je zde zmiňován i virtuální svět, jelikož hlavní hrdinka vede blog, ve kterém píše recenze na zhlédnuté filmy, kde kritikou opravdu nešetří. 
Nesmí chybět ani zmínky fantasy knih a pro milovníky fantasy se část příběhu odehrává také na FantasyConu, kde jsou barvitě popsány kostýmy, nad kterými bude nejeden nadšenec "slintat."

V případě romantických knih je nemožné se ubránit jistým klišé a stejně tomu bylo i u této knihy. Nicméně to vůbec neubralo na její kvalitě a čtivosti. Troufám si tvrdit, že si knihu užijete stejně jako já, budete se těšit na chvíle, kdy s knihou zasednete a budete si užívat příběh Cindera a Elly.

Pokud máte obavy, že se na stránkách ukrývá příběh sladký, až vás budou bolet zuby, tak vás ráda vyvedu z omylu. V knize se řeší také závažná témata, jako odcizení od rodiče, šikana nebo třeba nízké sebevědomí. Ani vám nespočítám, kolikrát jsem se u čtení zasněně usmívala, ale také kolikrát jsem měla namále a z očí se mi draly slzy.

Pokud máte chuť na pohádku, která si vás získá, tak rozhodně sáhněte po této knize. Myslím, že rozhodně nebudete litovat, ba co více, dám ruku do ohně za to, že si knihu zamilujete stejně, jako já.


Nakladatelství Baronet již vydalo i druhý díl, na který jsem rozhodně zvědavá, ale zároveň z něj mám trochu strach. Nerada bych si totiž pokazila dojem z této úžasné pohádky, která je jako stvořená pro teplé letní dny.


Název: Cinder & Ella
Série: Cinder & Ella (1. díl)
Autor: Kelly Oram
Překlad: Zuzana Ľalíková
Nakladatelství: Baronet
Počet stran: 376
Rok vydání: 2018


8 komentářů:

  1. Po téhle sérii furt koukám a vždy nakonec koupím knihu jinou, ale mám pocit, že teď by na ni byla vážně ta pravá, oddechová chvíle...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si, že léto je jako dělané na čtení těchto knih :-)

      Vymazat
  2. Povedená recenze :) Po této knížce taky koukám, vypadá to jako skvělé letní čtení :)

    OdpovědětVymazat
  3. Četla jsem také a musím potvrdit tvůj názor. Knížka je opravdu skvělá a na léto mi sedla. I když ona by mi asi sedla i na zimu :D

    OdpovědětVymazat
  4. Knihu mám rozečtenou už asi dva týdny. :D A není to proto, že by se mi nelíbila, je krásná, ale momentálně nemám moc náladu na knihu u které je v podstatě jasné, jak končí. Ale nejpozději do září ji dočtu. To ji budu muset vrátit do knihovny. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy ta správná nálada opravdu chybí a člověk vystřídá celkem dost knih, než se konečně dostane k nějaké, co mu vyhovuje v momentálním rozpoložení.
      Věřím však, že až na knihu budeš mít tu správnou náladu, že budeš spokojená :-)

      Vymazat