Dvojitý kříž | Chris Carter

Čekej na smrt a modli se, ať je rychlá.

Detektiv Robert Hunter je devětatřicetiletý muž, kterému by jeho věk díky svému mladistvému vzhledu tipnul opravdu málokdo. Zároveň se také jedná o velice inteligentního muže, před kterým se žádný z vrahů neschová. Tedy neschoval se až doteď...

Na odlehlém místě v jakési polorozpadlé chatě je objeveno tělo mladé ženy, která byla zavražděna opravdu brutálním způsobem. Žena byla nahá, přivázána ke dvěma dřevěným sloupkům a její tělo bylo naaranžováno do písmene "Y". Její obličej byl ošklivě znetvořený, jelikož jí ho vrah doslova stáhl z kůže. Nejhorší na celém výjevu, který se detektivům naskytl byl fakt, že žena byla na živu ještě nějaký čas po tom, co se na ní vrah takto vyřádil. 
Po detailnějším prozkoumání těla zůstává detektiv Hunter v šoku. Žena má totiž na zátylku vyřezaný dvojitý kříž. Značku, kterou používal vrah, po kterém Hunter spolu s tehdejším kolegou pátral před dvěma lety. Jak je tedy možné, že vrah přezdívaný Krucifix znovu řádí, když měl být před dvěma lety popraven ? 

..."Krucifix ve skutečnosti vyřezával takový divný symbol, něco jako dvojitý kříž, jeden rovně a druhý vzhůru nohama - do týla oběti." Hunter si ukázal na šíji. "To byla jeho opravdová značka."
Hunterova slova Garciu veskrze zaskočila. V duchu zalétl zpět ke scéně ve starém dřevěném domě. Tělo ženy. Obličej bez kůže. Řez na zátylku. Symbol vraha řečeného Krucifix. "Cože ? To si děláš srandu."...

K tomuto případu je přidělen Hunter a s ním také mladičký detektiv Carlos Garcia, pro kterého je to první případ na oddělení vražd. Hunterovi se moc nelíbí, že by měl pracovat právě s bažantem Garciou, nicméně postupem času si na sebe oba muži zvyknou a stávají se z nich opravdoví parťáci a přátelé.
Mladičký Garcia se do případu ponoří opravdu hluboko a hledá alespoň malý náznak spojení mezi starými vraždami a novým případem. Díky tomu zanedbává sebe i svou milovanou ženu. Všechno se zdá být marné až do chvíle, než narazí na věc, která všechny případy spojuje.


Chris Carter je v současné době poměrně oblíbeným spisovatelem. Byl mi doporučován z mnoha stran a tak jsem o něm začala přemýšlet. Na internetu jsem však jeho prvotinu bohužel nenašla. Když se opět objevila v levných knihách, měla jsem jasno, musím ho vyzkoušet.

Obálka této knihy je stejná, jako její obsah. Je temná a krvavá, s vyobrazením vyřezaného dvojitého kříže.
Uvnitř knihy na nás v prvé řadě čeká autorovo poděkování, poté následuje celkem 70 kapitol, které jsou spíše kratší.

Dvojitý kříž nejspíš nebude čtením pro každého. Čtenář musí počítat se syrovějšími popisy vražd a mučení, což by každému nemuselo dělat dobře. Nicméně kniha je opravdu neskutečně čtivá. Hned na první straně jsme hozeni do vody, žádná omáčka kolem, jde se rovnou na věc a právě to se mi na knize líbilo. 

Za zmínku jistě stojí také autorova profese. Carter vystudoval psychologii a chování zločinců na Michiganské univerzitě. Jako člen týmu soudní psychologie michiganského státního zastupitelství vyslýchal a studoval mnoho zločinců včetně sériových a mnohonásobných vrahů, odsouzených k doživotním trestům. A právě díky Carterově profesi kniha působí tak autenticky.

Je sice fakt, že chvílemi se mi příběh zdál inspirován sérií Saw a to více než je zdrávo, nicméně postupně toto podezření pomalu vyprchávalo a já jsem se soustředila na příběh, který sice není nijak originálním, nicméně je sakra čtivým. Mučení obětí je pro malé zvrhlíky, jako jsem já jen pomyslnou třešničkou na dortu a dodává celému příběhu šťávu.

Díky výše zmíněným krátkým kapitolám je napětí v knize příjemně dávkováno a postupně se zvyšuje až do konce, kde vyústí v ohňostroj nabitý šokujícími odhaleními. Díky čtivosti a promyšlenosti celého příběhu je opravdu složité dát knihu z ruky.

Žádná kniha ovšem není dokonalá, a stejně je tomu i u Dvojitého kříže. Překlad byl místy trochu kostrbatý a slova vycházející z úst drsných chlapíků nejednou působila poněkud úsměvně.

I tak se jedná o více než podařený detektivní thriller a já jsem byla z knihy nadšená. Určitě budu pokračovat s dalšími díly z pera Chrise Cartera a všem, kteří se nebojí šťavnatých popisů brutálních scén doporučím jediné, Dvojitý kříž si musíte přečíst.


Název : Dvojitý kříž - série Robert Hunter (1. díl)
Autor : Chris Carter
Překlad : 
Jana Pacnerová
Nakladatelství : BB Art
Počet stran : 344


A co vy ? Četli jste tuto knihu, nebo Vás zaujala ? 
Máte v plánu si ji přečíst ? 
Neváhejte a o svůj názor se podělte v komentářích :-)

14 komentářů:

  1. Jsem moc ráda ,že jsi si od Chrise Cartera také něco přečetla. Já od něj mám doma všechny knihy co u nás vyšly. Píše opravdu báječeně a svou recenzí jsi to úplně vystihla. Doufám , že se pustíš i do dalších dílů s Robertem Hunterem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Leni :-)
      Určitě mám v plánu pokračovat v jeho knihách, jsem na ně zvědavá :-)

      Vymazat
  2. Skvělé čtení. Jak jsem Dvojitý kříž přečetla, bylo mi jasné, že neskončím u prvního dílu. Další díl série už mám na poličce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Šári, taky jsem si jistá, že si budu muset pořídit všechny jeho knihy :-)

      Vymazat
  3. Moc pěkně napsané. Dvojitý kříž jsem ještě nečetla, ale po tvé recenzi si knihu budu muset sehnat. Také jsem takový malý zvrhlík :D a věřím, že se mi kniha bude líbit. Díky za tuto recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za pochvalu Ivet :-)
      Doufám, že se ke knize dostaneš co nejdříve a bude se ti líbit :-)

      Vymazat
    2. Ivet pokud sháníš Dvojitý kříž , tak se dá sehnat v Levných knihách.

      Vymazat
  4. Super recenze :-) Knihu už mám tak dva roky v knihovně, takže je na čase si ji přečíst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Určitě doporučuji, myslím, že by se ti mohla taky líbit :-)

      Vymazat
  5. Po Tvé recenzi se na knihu těším o to více :)
    Skvěle napsané :)

    OdpovědětVymazat
  6. Na Cartera se take chystám,mam ho jiz koupeného ale čas neni. Pěkná recenze a jestli je to opravdu tak syrové,je to přímo dělané pro me :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsem celkem zvědavá, co na ní řekneš :-) Já jsem si jistá tím, že si určitě dokoupim jeho další knihy :-)

      Vymazat
  7. Mám tyhle knížky fakt rád. Takové to moje gusto. Jako rád hraju i počítačové hry na tohle téma. Co kdyby to byl Alan Wake? :) To je přesně věc, kterou mám rád. Ale pak je fajn taky třeba Amnesia, nebo třeba Silence Hill. To je fakt pecka a mám to moc rád. :)

    OdpovědětVymazat