Malé černé a devět žen | Jane L. Rosenová

Humorné, 
milé i tragikomické příběhy opětovaných i marných citů,
šťastných náhod i vytoužených konců ve stylu filmu 
Láska nebeská.

Morris Siegel je módním návrhářem známé značky Max Hammar. Tento rok se ovšem konečně chystá do zaslouženého důchodu. Na rozloučenou stvoří šaty, které se stanou hitem sezóny. Jsou to šaty, které by si přála vlastnit každá žena, jsou malé, černé a naprosto dokonalé. Jejich kouzlo je dílem Morisse Siegela, který šaty tvoří s největší láskou. Jeho dílo je poctivá ruční práce, na kterou může být právem pyšný.

Šaty se doopravdy stanou hitem sezóny a díky tomuto titulu jsou brzy beznadějně vyprodány. Devět naprosto odlišných žen má příležitost si na sebe tento skvost obléknout a každé z těchto devíti žen se díky malým černým doopravdy změní život.

...Dneska se všechny střihy dělají na počítači. Někteří tvůrci střihů vidí skutečné šaty až při zkoušce. A když je vidí, nezbývá než doufat, že se k nim chovají s úctou, jakou si zaslouží. Správné šaty v sobě mají jakési kouzlo. A správný krejčí je jako kouzelník.
Předpokládám, že ramenní vycpávky z osmdesátých let se zase vrátí, já tady ale nebudu, abych sledoval, jak je přišívají. Tohle je moje poslední podzimní řada. Znovu jsem se podíval na fotografii svých šatů na obálce. Dobrá práce...


Sally Ann Fennelyová je osmnáctiletá slečna, která je zároveň nováčkem ve světě modelingu. Čerstvě se přestěhovala do New Yorku a doufá, že zde prorazí.
Natalie je šestadvacetiletá prodavačka v Bloomingdale. Čistou náhodou upoutala pozornost známé filmové hvězdy, Taba Huntera, o kterém si všichni myslí, že je gay. Slovo dá slovo a Tab Natalii přesvědčí, aby jej doprovázela, jako jeho přítelkyně.
Další ženou, které se díky malým černým změní život je Andie Randová. Devětatřicetiletá žena, která si založila detektivní kancelář specializující se na odhalování nevěrných manželů.
Felicia je zase sympatická žena, která už dlouhé roky tajně miluje svého šéfa, který před časem ovdověl a našel si novou a poměrně mladou přítelkyni.

Nejen těmto zmíněným ženám, ale například také absolventce, která nemůže najít práci a tak si přes sociální síť vytváří bezchybný život přesně podle svých představ, a dalším se začne proměňovat celý život a to jen díky těm jedněm dokonalým šatům.



Jsem velice ráda, že se ke mně dostala tato kniha ještě před tím, než mohla oficiálně vyjít. Původně jsem od knihy očekávala obyčejný romantický příběh ve kterém v hlavní roli figurují neobyčejné šaty, nicméně takový příběh, jaký na mě čekal na stránkách knihy jsem opravdu nečekala. 
Pojďme se tedy společně podívat, co si o knize myslím.

Jako vždy, i dnes se prvně podíváme na obálku. Ta je úžasná, je krásně jednoduchá. Jako dominantní prvek je zde náčrt ženy v oněch černých šatech, které se staly hitem sezóny. Za mě se obálka doopravdy povedla.
Jako první na nás v knize čeká prolog, následuje 37 kapitol ve kterých se nevěnujeme pouze ženám, které nějak ovlivnily již zmíněné šaty. Některé kapitoly jsou psány také z pohledu mužů, díky tomuto aspektu kniha nepůsobí přeslazeně. Navíc je každá kapitola nadepsána hlavním aktérem, takže se nemusíte bát, že byste se ve vypravěči ztráceli.
Závěrem nechybí ani poděkování a pár slov o autorce.

Jane L. Rosenová mě svým stylem naprosto okouzlila. 
I když je v knize psáno o více lidech, tak se mi nikdy nestalo, že bych nevěděla o kom je vlastně řeč. Každá kapitola má svého vlastního vypravěče a střídají se zde nejen ženy, ale také muži se svým pohledem na danou věc. Všechny příběhy krásně spojují ony jedny malé černé a naprosto dokonalé šaty sezóny. Styl, jakým autorka píše je lehký, svěží a velice čtivý.

Díky kapitolám, které jsou krátké a s různými vypravěči, se v knize pořád něco děje, opravdu zde nejsou pasáže, které by nudily, nebo se děj nikam neposouval. Tato kniha má onu kouzelnou schopnost vtáhnout do děje a donutit čtenáře číst dál a dál, až zjistí, že se vlastně pročetl až do konce. 

Sama jsem u knihy strávila asi tři večery a kniha mě donutila snít. Snít o oněch černých šatech, které udělají z každé ženy neodolatelnou krásku, která vyrazí každému muži dech. 
Člověk by si mohl myslet, že tato kniha je tak sladká, až z ní budou bolet zuby - to by byl velký omyl. Ano, jedná se o krásnou knihu, dalo by se říci pohádku pro dospělé, ale ne každý osud, který je v knize zmíněn dopadl happy endem.

Zmíněné ženy, jejichž osudy v knize sledujeme jsou každá jiná a to nejen svými povahovými vlastnostmi, ale také společenským postavením, nebo třeba věkem. Tento aspekt se mi na knize velmi líbil, příběhy nebyly takříkajíc "na jedno brdo", ale byly opravdu různorodé.

Malé černé a devět žen je opravdu lehká a humorná kniha s množstvím postav, jejichž příběhy vás naprosto pohltí. Já jsem si její čtení naprosto užívala, a to s úsměvem na tváři. 
Všem, kdo mají rádi kouzelné příběhy s romantickým podtextem mohu knihu jedině doporučit.

Kniha vyjde 8.4.2017 

Za zaslání recenzní e-knihy mnohokrát děkuji nakladatelství Metafora.
Knihu si budete moci zakoupit zde.


Název : Malé černé a devět žen
Autor : Jane L. Rosenová
Překlad : Kateřina Harrison Lipenská
Nakladatelství : Metafora
Počet stran : 224



A co vy ? Zaujala Vás tato kniha ? 
Máte v plánu si ji přečíst ? 
Neváhejte a o svůj názor se podělte v komentářích :-)

8 komentářů:

  1. Nooo, tak o téhle knize jsem ještě neslyšela, ale koukám, že to asi bude zábavný kousek. Určitě se po ní mrknu, až oficiálně vyjde. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak do toho asi pujdu vypada to ctive. Pripomina mi to , nevim jak to bylo presne, sesterstvo putovnich kalhot. Mely dziny a posilali si je a kazda kdyz je mela na sobe neco desne dokazla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sesterstvo putovních kalhot jsem neviděla, tak nevím. Každopádně tady se jedná o opravdu čtivou a milou knihu :-)

      Vymazat
  3. Teda musím říct,že ta obálka je fakt moc pěkná. A příběh vypadá taky velice dobře. Takže kniha putuje do mého seznamu "chci si přečíst"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě doporučuji Leni, myslím, že by se ti mohla líbit :-)

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze, vidíme to hodně stejně :) Jsem ráda, že jsem si knížku mohla přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Byla skvělá, vůbec jsem nečekala, že mě tak chytne a je fajn, že máme podobný názor :-)

      Vymazat