Neviditelná knihovna | Genevieve Cogman

Jednu věc vám řekne každý Knihovník :
pravda je mnohem podivnější než fikce...

Irene je knihovnicí, zároveň je však také špionkou Neviditelné knihovny, tajné organizace, která se zabývá především získáváním významných beletristických děl a jejich následným uchováváním. Sbírání těchto knih probíhá po celém světě a ve všech možných realitách.

Když se Irene po další ze svých úspěšných misí vrací zpátky do knihovny, je pro ni připraven další úkol. K její nelibosti je jí přidělen mladý asistent Kai a jejch cílem nyní bude alternativní Londýn, ve kterém musí najít a získat důležitou knihu z pera bratří Grimmů.
Tato mise ovšem bude jedna z těch těžších, protože svět, do kterého se chystají je zamořen chaosem, který způsobuje nadvládu zla. Irene s takovým zamořením ještě nemá zkušenosti a tak sama netuší, do čeho se vlastně pouští. Celou situaci jí o to více ztěžuje fakt, že Kai je pro ni díky svým chabým zkušenostem spíše přítěží.

...Konečně se chodba otevřela do malé místnosti, jejímž vévodícím prvkem byly zamřížované dveře v protější zdi. Stěny byly pokryté naplněnými knihovnami, ale některé skupiny knih zakrývaly velké plakáty. Ty hlásaly stanoviska jako - ZAMOŘENÍ CHAOSEM, VSTUP JEN S POVOLENÍM, ZŮSTAŇ V KLIDU A ZŮSTAŇ VENKU a TÍM MYSLÍM TEBE...

Při příchodu na místo se Irene spolu s Kaiem dovídají, že kniha, pro kterou si přišli byla ukradena a tak jim nezbývá nic jiného než po vzácném svazku začít pátrat. 
Tak jednoduché to ovšem nebude, jelikož tajné londýnské frakce jsou připraveny získat spis dříve než vyslanci knihovny a tak se rozpoutává boj o holý život, jelikož Irene je odhodlána za každou cenu splnit své poslání.


Když jsem na stránkách nakladatelství Omega uviděla recenzní konkurz na tuto knihu, tak jsem zbystřila. Po přečtení anotace bylo jasno : Jdu do toho ! 
Myslím, že každého milovníka knih zajímá kniha, ve které se o knihách píše, spolu s dobrodružným příběhem, který pohladí po duši, jak kniha slibuje, jsem byla na tuto krásku upřímně zvědavá.

Obálka této knihy je naprosto skvělá. Jednoduché zlacené ornamenty kolem dokola, spolu s nápisy na fialovém podkladě se doopravdy povedly. Pochválit musím také předsádku, která je také vyvedena do fialové barvy a perfektně ladí jak se samotným grafickým provedením obálky, tak mi báječně sedí i k samotnému příběhu.
Celkem na nás v knize čeká 23 samostatných kapitol. Konec knihy je doplněn poznámkami k příběhu a nechybí ani poděkování samotné autorky.

V příběhu se spolu s Irene a jejím asistentem Kaiem ocitáme v alternativním Londýně, který je svým způsobem nebezpečný už jen samotnou mírou zamoření chaosem. Naši dva špioni se v takovém světě ještě neocitli, nicméně si nepočínají vůbec špatně. 
Ihned po příchodu poměrně dobře zapadnou mezi zdejší obyvatele a jako zkušení cestovatelé si ihned pořizují noviny, aby se o zdejším dění dověděli co nejvíce.

Irene je sympatická slečna, která má už nějakou tu misi za sebou a tak ji jen tak něco nerozhází. I když není vůbec nadšená, že je jí Kai přidělen jako asistent, nakonec přece jen polevuje a ke Kaiovi si pomalu nachází cestu.

Namísto toho Kai je poměrně zvláštní mladík, který skrývá jistá tajemství, kterým se postupně dostáváme na kloub. Nicméně ani on na tom není zase tak špatně, dokáže se přizpůsobit každé situaci a nastalé problémy řeší vždy s chladnou hlavou.

Autorka stvořila svět, ve kterém není nic nemožné, je zde spousta akce a dějových zvratů. Při čtení jsem se nenudila, musela jsem pokračovat dále, abych se dověděla, jak celý příběh dopadne a jestli se našim hrdinům podaří získat knihovně onen důležitý svazek. 
Nicméně si myslím, že v některých situacích by neškodilo, kdyby autorka trochu ubrala na své bohaté fantazii, jelikož místy byl příběh až moc překombinovaný a kostrbatý.

Mrzelo mě, že některé části příběhu, které mohly být více rozvinuty zůstaly v pozadí. Například Jazyk, který sloužil knihovníkům, jako jakési zaklínadlo mohl být trochu detailněji popsán. Vzhledem k tomu, že se Jazyk stal velkým pomocníkem tomu, kdo jej ovládal a byl tak jedním z důležitých prvků byla velká škoda, že jej autorka nakonec nechala bez většího povšimnutí.

Díky již zmíněné překombinovanosti v určitých částech knihy bylo poměrně složité se do celého příběhu naplno vžít. Na knihu jsem musela mít opravdu klid, i když mi povětšinou nevadí číst si při zapnuté televizi.
Celkově bych knihu ovšem zhodnotila kladně. Nevšední čtenářský zážitek spolu s tématem sbírání vzácných svazků v alternativních světech otevírají dveře nekonečným možnostem a já jsem velice zvědavá, jak se bude tato série vyvíjet v dalším díle, který si mile ráda přečtu.

Za zaslání recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Omega, knihu si můžete zakoupit zde.
Dále děkuji Knihám Dobrovský, knihu si můžete zakoupit zde.


Název : Neviditelná knihovna - série Neviditelná knihovna (1.díl)
Autor : Genevieve Cogman
Překlad : Kateřina Heřmanová
Nakladatelství : Omega
Počet stran : 288


A co vy ? Četli jste tuto knihu, nebo Vás zaujala ? 
Máte v plánu si ji přečíst ? 
Neváhejte a o svůj názor se podělte v komentářích :-)

23 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Děkuji :-) Všimla jsem si, že se v hodně věcech shodneme, jdu mrknout i na Tvou recenzi :-)

      Vymazat
  2. O knize vím dělší dobu, ale nikdy jsem nezjišťovala, o čem je. Asi se po ní podívám, protože opravdu vypadá zajímavě. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, myslím, že když se po knize podíváš, tak neprohloupíš :-)

      Vymazat
  3. Myslím, že tady se rozhodně shodneme. Bylo to velice příjemné a netypické čtení. I když autorka mohla v určitých aspektech zbrzdit, protože vytvořila jakýsi "mišmaš" který mnohdy nefungoval a vytvářel právě tu překombinovanost. Někdy je méně prostě více :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se shodneme, některé prvky mi tam opravdu moc neseděly a myslím, že by bylo lepší je vynechat, nicméně i tak mě to fakt bavilo a jsem zvědavá, jak se tato série bude vyvíjet dál :-)

      Vymazat
    2. Já také, autorka nedávno oznámila, že tato plánováná trilogie bude mít i čtvrtý a paty díl :)

      Vymazat
    3. Tak to slyším prvně, takže díky za echo. Uvidíme časem, jak se s tím teda popere :-)
      Díky tajné knihovně se jí doopravdy otevřelo hodně dveří.

      Vymazat
  4. Recenzní konkurz jsem sice propásla, ale knížku jsem si musela koupit. Hrozně moc se na ní těším. Doufám, že splní má očekávání. Vím, že ne každému se to líbí, ale pokud mi je sympatická hlavní postava jsem ochotná některé nedostatky přehlédnout. :D
    Pěkná recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad se ti bude líbit a budeš se těšit na další díly :-)
      Děkuji za komentář měj se krásně :-)

      Vymazat
  5. Moc pěkná recenze, knížku mám již na svém óbr seznamu, tak snad na ní v budoucnu také dojde.

    OdpovědětVymazat
  6. Na knihu je vždy dobré se plně soustředit, žádná televize ani nic podobného! :)
    Moc pěkná recenze, kniha mě zaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji.
      No víš, přítel je pořád v práci a když je doma a relaxuje u telky, tak jsem ráda že si můžu číst a zároveň sedět s ním v pokoji. Nechce se mi zavírat se v ložnici, už tak bývám sama dost často :-)

      Vymazat
  7. Dneska jsem na ni zrovna koukala v dobrovskym ale nechala sem ji tam :(

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkná recenze! :)
    Rozhodně mám knihu v plánu, tak snad se k ní brzy dostanu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Tak snad se k ní dostaneš co nejdříve a budeš spokojená :-)

      Vymazat
  9. Moc pěkná recenze a musím s tebou souhlasit, mám na ni stejný názor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Jsem ráda, že jsem nebyla jediná, a že se spolu shodneme.

      Vymazat
    2. Tak ted jsem knihu dočetla a musím říct ,že ze začátku mě hrozně rozčiloval popis každé prkotiny.Když se pak příběh rozjel ,tak od toho paní autorka ustoupila a už to frčelo .Zajímavý příběh samozřejmě nechybí fantasy příšerky a konec knihy taky dobrý.Takže Jani díky za inspirativní recenzi. A už se těším na další díl.

      Vymazat
    3. Tak to jsem ráda, že se chceš pustit do dalšího dílu, sama jsem zvědavá, jakým směrem se bude autorka dále ubírat :-)

      Vymazat
  10. Zajímavá knížka a povedená recenze. Určitě ji zařadím do své databáze knih, které si chci přečíst. Ale kdy se k tomu dostanu, to je fakt ve hvězdách. Nebudu lhát, mám tam teď frontu asi deseti knih, které mají dohromady skoro 8000 stránek. Takže rozhodně žádné brožury nebo leporela. :)

    OdpovědětVymazat