Podfuk | Janet Evanovich, Lee Goldberg

On je lupič gentleman. Ona agentka FBI. 
Extrémně výbušná kombinace !

Kate O'Hareová je zvláštní agentkou FBI. Je tak trochu samorost, moc na sebe nedbá a svým chováním připomíná spíše muže. Víceméně nemá žádný osobní život, je oddaná své práci zvláštního agenta a jejím jediným cílem je chytit proradného zlodějíčka Nicka Foxe.

Nick Fox je velice pohledný muž a pěkně vykutálený zloděj. Není sebemenší věc, kterou by se bál ukrást. Jeho velkou výhodou je nejen to, že je mistr převleků, ale také jeho prořízlá pusa, která ho vždy z každého problému vyseká. 
Jeho největší zábavou je loupení všeho, co se uloupit dá a utíkat před agentkou O'Haerovou.

Když se po poněkud nevydařené loupeži Kate konečně podaří Nicka dopadnout a zatknout, přijde s poněkud unikátním kouskem. Podaří se mu velmi elegantně uprchnout a aby toho nebylo málo, přesvědčí FBI, aby jej tajně zaměstnala a aby se jeho parťákem nestal nikdo jiný, než právě Kate. 
Kate je striktně proti tomu, aby Nickovi dělala nejen partnera, ale nakonec souhlasí a tak se z Nicka a Kate stává tým, který má za úkol dopadnout proradného investičního bankéře, na kterého je FBI v rámci zákona krátká.


..."Podvody, podfuky a krádeže, které bude Nick provádět námi vybraným cílům, a jeho nákladný životní styl, budou financovány z tajného fondu tvořeného výhradně penězi a aktivy zkonfiskovanými usvědčeným zločincům," prohlásil Bolton. "Vidím v tom jakousi poetickou spravedlnost."
"A co když ho někdo chytí ?" zeptala se Kate.
"Bude v tom sám," odpověděl Jessup...

Rozjíždí se tedy podfuk obřích rozměrů, na který ovšem pouze Nick a Kate stačit nebudou, najímají si proto jako pomocníky šílenou ženu, která umí řídit vše, co má motor, herce, který se vžije do každé role a experta přes filmové triky. Jako železnou zálohu má Kate svého otce, bývalého agenta, který je sice v důchodu, ale trocha toho adrenalinu se pro něj stává vítaným zpestřením.



Podfuk je prvním dílem ze série Nick Fox a Kate O'Hareová a já jsem byla na tuto knihu nesmírně zvědavá. Jak se mi kniha líbila se Vám pokusím přiblížit v následujících řádcích.

Jako první začneme klasicky obálkou. Ta je vyvedena v jednoduchém stylu, se siluetami našich hlavních hrdinů na zeleném podkladě. Na obálce si také můžeme všimnout že se jedná o světový bestseller.
Jako první můžeme v knize nalézt poděkování autorů. Celkem se v knize nachází 33 kapitol, které jsou dlouhé tak akorát.

Podfuk je jedna z knih, které se čtou úplně samy. Styl, jakým je kniha napsána je čtivý a svěží. Čtení krásně plyne a čtenář se náramně baví nad netradičním vyšetřovacím duem agentka - zločinec.

Kate O'Hareová je svérázná agentka FBI, která mi silně připomínala Sandru Bullock v komedii Slečna drsňák. 
Kate je drsná ženská, která si nepotrpí na módu a je věčně upatlaná a pocákaná od jídla z rychlého občerstvení. 
To vše se ovšem změní, jelikož je Kate donucena, díky práci v přestrojení, vypadat jako žena, ze které si každý muž sedne na zadek.
Namísto toho Nick Fox je krasavec, který si potrpí na život na vysoké noze. Je milovníkem módy a dobrého jídla. Přesný opak Kate. Jeho velkou výhodou je jeho prořízlá pusa, která ho dokáže dostat z každého maléru. V prvním společném případu se přestrojí v osobního kapitána luxusní zaoceánské lodi.

Jelikož se jedná o podfuk doopravdy obřích rozměrů, tak si tato svérázná dvojka najímá pár pomocníků. Jedná se o bláznivou blondýnu, pyšnou na svůj výstavní hrudník, která umí řídit vše, co má motor. Dalším pomocníkem je dosti svéhlavý herec, pro kterého není žádná role překážkou. Jako další do této vykutálené party bude patřit Tom, šikovný chlapík, který dokáže s trochou dřeva a hřebíků doslova zázraky.
Kate má jako železnou zálohu ještě jednoho aktéra, nemůže jím být nikdo jiný, než její otec. Vysloužilý agent, toho času v důchodu je jejich nápadem nadšen, vždyť, proč si neužít trochu zábavy, která jej vytrhne ze zajetých kolejí ?

Jak jsem již zmiňovala, jedná se o úžasně čtivou knihu. Je plná akce s plánem, který nemá chybu. Čtení krásně plyne a nechybí ani spousta humoru a skvělých hlášek, u kterých se pobavíte.

Co mě na knize zamrzelo, byl poněkud pomalejší, spíše až dlouze natažený začátek, který postrádal tu správnou jiskru. Seznamování s jednotlivými postavami trvá poněkud déle a díky tomu se celá kniha zbytečně dělí na dvě části a to "před podfukem" a "samotný podfuk."

Pokud se chcete dobře pobavit, zasmát a báječně odreagovat, tak určitě po Podfuku sáhněte. Já jsem se nakonec dobře pobavila. Další kniha ze série s netradiční, ale sympatickou dvojicí nese název Štvanice a recenzi na ni chystám v nejbližších dnech.



Za zaslání recenzní e-knihy mnohokrát děkuji nakladatelství Mystery press.
Knihu si můžete zakoupit zde.


Název : Podfuk - série Nick Fox a Kate O'Hareová (1. díl)
Autor : 
Janet Evanovich & Lee Goldberg
Překlad : Alžběta Lexová
Nakladatelství : Mystery press
Počet stran : 256




A co vy ? Četli jste tuto knihu, nebo Vás zaujala ? 
Máte v plánu si ji přečíst ? 
Neváhejte a o svůj názor se podělte v komentářích :-)



9 komentářů:

  1. Tento díl jsem nečetla, ale četla jsem ten druhý, ten se mi líbil. Je to parádní oddechovka, a hlavně se to dá číst i samostatně. Na více jak tři hvězdičky se to u mě nevyšplhalo, ale i tak to vřele doporučuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, dá se to číst i samostatně. Recku na další díl připravuji, dočetla jsem ho nedávno a musím říct, že dvojka byla lepší, nebyla tak utahaná ze startu :-)

      Vymazat
  2. Děkuji za skvělou recenzi, myslím, že jsi mě nalákala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda :-) Určitě doporučuji, jedná se o parádní oddychovku, která pobaví :-)

      Vymazat
  3. Jani koukám ,že jsi se také pustila do čtení e-knih. A vidím , že je čteš na mobilu. Nepřemýšlela jsi o čtečce? A jestli ano , máš už nějakou vyhlídnutou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eknihy čtu už delší dobu, nicméně teď je čtu častěji než dříve. Nějak jsem si zvykla přes den na papírovou a večer a brzy ráno, když jsem ještě v posteli na elektronickou verzi :-)
      Nad čtečkou přemýšlím, resp. jsem si dala požadavek k narozeninám, tak uvidíme :-)

      Vymazat
  4. Byla to báječná oddychovka :-)
    Jinak mockrát děkuji za kompliment, snažím se ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Přelétla jsem to jen na konec abych viděla, jak to shrneš :D, páč mě také čeká. Tak se těším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ať se líbí Míšo, budu se těšit na recenzi :-)

      Vymazat