Přírustky č. 23

Krásné sobotní dopoledne milí čtenáři,
jak jste si jistě mohli všimnout, poslední dobou rozbalovací články vydávám jednou týdně, pokud mi čas dovolí, a to nejlépe o víkendu, jako takové shrnutí týdenních přírustků do mé knihovničky.
Nejinak tomu bude i dnes, máme sobotu, takže je jasné, že mi žádný balíček tento týden už nedorazí. Tak se spolu pojďme podívat, jaké kousky mi 12. týden roku 2017 doplnily knihovničku. 

Tato rozbalovačka je ve znamení nakladatelství Metafora. Celkem se mi tento týden sešly dva kousky z tohoto nakladatelství. Jedná se o jednu papírovou knihu a jednu elektronickou.





... jako první mi došla kniha "Můj dědeček by mě popravil", na kterou jsem doopravdy zvědavá. Jedná se tedy o literaturu faktu, v knize na mě čeká příběh ženy, která zjistila, že je vnučkou nacistického řezníka ze Schindlerova seznamu...




Anotace
„Jsem vnučka Amona Götha, muže, který postřílel stovky lidí – a protože jsem černá, podle něj podřadné rasy, nejspíš by zabil i mě…,“ říká Jennifer Teegeová. Její život se odhalením rodinného tajemství obrátil vzhůru nohama. V osmatřiceti objevila na fotografii v knize svou matku a dědečka. Tento objev nadobro roztříštil Jennifeřinu identitu i představu o sobě samé. 

Do té doby znala Amona Götha jen ze slavného filmu Schindlerův seznam a měl pro ni tvář herce Ralpha Fiennese, stejně jako pro miliony lidí po celém světě. Brutální velitel koncentračního tábora Plaszow, Schindlerův kumpán v pitkách, ale současně jeho naprostý protiklad. Göth zabil tisíce nevinných lidí, s potěšením je vlastnoručně střílel nebo na ně štval psy. V roce 1946 za to skončil na šibenici. Jeho životní družkou byla Ruth Irene Kalderová, Jennifeřina babička, která se v táboře mimo jiné o jeho psy starala. Roku 1983 spáchala sebevraždu. Jennifeřina matka byla Němka, otec Nigerijec, ale matka ji brzy po narození odložila do ústavu, kde Jennifer zůstala do sedmi let. Od té doby vyrůstala u adoptivních rodičů. 

Poté, co je Jennifer konfrontována s temnou rodinnou minulostí, nevidí jinou cestu než zpátky do minulosti. Pustí se do pátrání a nakonec se setká i se svou matkou. V doprovodu novinářky Nikoly Sellmairové rozkrývá rodinnou historii, navštěvují místa, kde se vše odehrálo. Vydají se do Polska i Izraele. Jennifer si brzy uvědomí, že každý krok vede od původního zděšení a znechucení směrem ke znovuzískání svobody. 


Druhá kniha, která si ke mně našla cestu je v elektronické podobě. Kniha ještě nevyšla, oficiálně by měla spatřit světlo světa 8.4.2017.
Jsem velice ráda, že se ke mně kniha takovým způsobem dostala a vděčná jsem zejména úžasné paní Helence z Metafory. 
A o jakou knihu že se to jedná ? Malé černé a devět žen - už mi chybí k dočtení jen pár stránek, předpokládám, že bych knihu mohla večer dočíst. A musím Vám říct jednu věc - je ÚŽASNÁ !!! Vůbec jsem nečekala, že mě bude až tak bavit, recenzi na ni budu psát během příštího týdne, tak se můžete těšit.

Anotace

VE STYLU FILMU LÁSKA NEBESKÁ
Půvabný, vtipný a neodolatelně hravý román, vynalézavě propojující osudy devíti žen prostřednictvím jedněch malých černých, které každé z nich vstoupí do života a vnesou do něj podmanivé kouzlo.

Natalie je prodavačkou v obchodním domě Bloomingdale‘s a hlavu má plnou svého bývalého přítele, právníka, který se po rozchodu zasnoubil s jinou. Felicia dvacet let vskrytu miluje svého šéfa, jenž před časem ovdověl a neví si se svou samotou rady.
Těmto a dalším ženám – například mladé modelce, která čerstvě přijela z farmářské Georgie, hollywoodské divě, která se snaží prosadit na Broadwayi, nebo třeba veleúspěšné absolventce prestižní vysoké, která nemůže najít práci, a tak si na sociálních sítích vytváří báječný život podle svých představ – se jako mávnutím kouzelného proutku začne proměňovat život díky jedněm šatům sezóny, dokonalým malým černým, kterých se každý touží dotknout…


Tak to by bylo pro tento týden z přírustků všechno. A co vy ? Jaké báječné knihy přibyly v poslední době Vám ? Zaujala Vás některá ze zmíněných knih ? Budu ráda, když mi dáte do komentáře vědět :-)

Mějte se krásně 
Pinky 


Na co se můžete v brzké době těšit ?
  chystám recenzi na Malé černé a devět žen
  chystám recenzi na Dvojitý kříž
  chystám recenzi na Podfuk
  chystám recenzi na Gejšu
 chystám recenzi na Štvanici
 chystám recenzi na Tohle nevyžehlíš 

23 komentářů:

  1. Můj dědeček by mě popravil mě zaujal hned po vydání. Tvou recenzi si pak určitě přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem zvědavá, jaká bude. Snad se k ní během příštího týdne dostanu a budu ráda, jak se přijdeš podívat i na recenzi :-)

      Vymazat
  2. Taky mám šaty a baví mě :-) To si pak recenzi přečtu, až to dočtu a napíšu. Mám tu ještě něco jiného a střídám to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se pak k Tobě stavím na čumendu :-) Jinak taky nečtu malé černé samotné, ty čtu jen večer v posteli, přes den mám v ruce měsíční kroniky :-)

      Vymazat
    2. To já čtu jen večer,jindy nemám klid.

      Vymazat
    3. Já právě i odpoledne. Mívám toho klidu kolikrát až moc :-)

      Vymazat
    4. U mě vede dopoledne přes týden,kdy je mládě ve škole a pak ty večery,kdy je už v posteli a spí. Občas i víkend,ale to musí být u tatínka,jinak nemám nárok. Teď jsem si zvykla dopoledne přes týden pracovat na své e-knihovně,kde mám chaos. Jak neumím číst přes den,tak se aspoň zabavím jinak.

      Vymazat
  3. Kniha Můj dědeček by mě popravil mě také zaujala :-) Bude to silný příběh. Těším se na recenzi. Druhá kniha vypadá taky lákavě, Lásku nebeskou miluju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem velice zvědavá, jak je kniha napsaná. Mám v plánu se do ní pustit co nejdříve.
      Co se týká malých černých, tak jsem nečekala, že mě kniha až tak chytne. Předpokládám, že jí večer dočtu :-)

      Vymazat
  4. Těším se na recenzi Můj dědeček mě popravil. Nedávno jsem na ní koukala a uvažovala o koupení, takže si ráda přečtu názor. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Během příštího týdne bych se do ní chtěla začíst :-)

      Vymazat
  5. Tu první knihu bych brala hned, už jsem o ní slyšela. O druhé jsem neslyšela, ale brala bych ji taky :-)
    Www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malé černé už mám téměř přečtené a je to opravdu hezká kniha.
      Můj dědeček by mě popravil bude určitě silná kniha, sama jsem zvědavá, co na ní řeknu :-)

      Vymazat
  6. Tak to se těším na recenze - u obou :) A pak se uvidí :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Tu prvni si chci taky poridit vypada to fakt zajimave. Ta druha me moc nelaka posledni dobou romantiku nedavam jsem desnej cynik :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já poslední dobou sem tam ráda sáhnu po romantice :-) Nicméně, co se týče první knihy, tak jsem na ni strašně zvědavá.

      Vymazat
  8. Obe knihy vyzerajú pútavo, viac ma zaujala práve tá prvá, ide síce o tému, o ktorej bežne nečítam, ale ak by to bolo dobre spracované po knihe by som zrejme siahla :-) Uži si čítanie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Sama jsem zvědavá, jakým stylem bude autorčin příběh napsaný :-)

      Vymazat
  9. Druhá kniha zní opravdu dobře, ale první... moc nevím co si o ní mám myslet. Respektive neumím si představit, jaká může být.

    OdpovědětVymazat
  10. Dědečka jsem včera dočetla :) nevim jestli ti chci hned říkat pocity nez se do ni pustis :) na me ale kniha velky dojem neudělala,ale blbě se mi to do recenze bude psát,kdyz je to tak choulostivé tema :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to jsem zvědavá, jaký názor na ni budu mít já :-) Mám ji v pořadí, tak snad se k ní dostanu co nejdříve.

      Vymazat